|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker mitt ljud i min m3 e46 låter riktigt dåligt. Den har inte hk. Jag vill ha tips om högtalare att sätta i som låter bra. Sen fundera jag på att byta ut min stereo, kan jag stoppa in en navigator stereo som finns på vissa m3or? Tack på förhand. / Philip. | |
|
Har knappt sett en m3 E46 utan HK ljud, men det ja skulle börjat med är att sätta i nya fronthögtalare tex DLS UP5 kit alt UP6 kit beroende vilken tum som får plats i BF högtalarhål. Steg två: köpt ett bättre 4 kanals slutsteg till frontsystemet. Steg tre: köpt en subbas som man driver på 2 av kanalerna på slutsteget. Steg fyra: byta huvudenhet, då denna sällan gör någon större förbättring om du inte ska tävla i ljudbygge av egen erfarenhet. Lycka till! |
|
|
Håller helt med Beolab. De flesta gör misstaget att börja i fel ände. Dvs de börjar med att fläska in en stor bas, som sen står och brölar för sig själv utan något som helst samspel med övriga högtalare.. Till din andra fråga, om att eftermontera original navigator. Det är klart att det går, men det är nog mer besvär än vad det är värt. Bilen är inte förberedd för det, och det krävs omfattande kabeldragning och ev programmering. Då är det nog lättare att montera någon eftermarknads-navi som är anpassad för e46. Här är lite bilder på ljudbygget i min förra bil Länk ------- Min bil suger inte... |
|
|
Philip, om du är intresserad så kan jag du få köpa min kompletta anläggning med H/K ljud, MK4 navigator och alla kablar/kontakter du behöver. Jag skall lätta bilen så jag tänker kasta ut allt onödigt, däribland stereo/nav. Hör av dig om du är intresserad så kan vi säkert komma överens om ett bra pris. |
|
| Eftermarknadsnavi ser b ut. Jag har nämnt det tidigare, men navigons app till iPhone är helt superb, och telefonen ska du ju ändå ha. Den hållare som jag tycker är snyggast fann jag på Clas Ohlson, monteras enkelt vid något av friskluftsinsläppen. Jag har kört mycket på den här navin, i flera länder, och den har varit helt osviklig. Kostar runt 500 kronor men väl värd pengarna. Vet inte om den finns till android men det tror jag, Garmin som ligger bakom. Ett plus till, du har alltid navin med dig, grymt praktiskt. | |
|
Om jag inte missminner mig totalt... fanns det inte något tyskt företag med modellanpassade högtalare till e46 coupe? Hette rainbow någonting.... Googlade lite och hittade dessa, Länk fast min rekommendation är att du köper ett lite fläskigare avgassystem istället :D |
|
|
Tack för alla svar, jag kommer absolut inte slänga in en bas i min m3a, vill bara få ett klart och bra ljud. joxgbg, du har pm! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.