|
|
|
|---|---|
|
Har precis slagit till på en 130i-06 som snart gått 6000 mil och den behöver servas. BMW verkstaden ger inget pris i förhand eftersom dom servar efter behov. Är det någon här som har gjort en stor "6000" mil service på en 130i och vet vad den kostade? Behöver inte veta exakt, men kan vara skönt att veta ett ungefärligt pris! Best regards /Danne | |
|
Det är precis som din verkstad säger, de servar numera efter "behov". Men det är inte verkstaden som avgör behovet, utan bilens dator.. När du startar bilen så kommer det upp i displayen vilken sevice som behövs göras. Du kan annars gå in med bilnyckeln till din verkstad, så läser de av vilken service som behövs direkt från den. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Okej, då får jag helt enkelt ta och göra så! Tack. |
|
|
Om det hjälper: 120d, 4500 mil: Olja, bromsvätska, filter och kupéfilter 4500:- på mechanum |
|
| Tror inte det är så mkt dyrare på BMW faktiskt. För mig gav Mechanum inget mervärde än Bmw sist iaf. Tror att de båda funkar bra så länge det bara är service som skall göras och man vill åt stämpeln. Äldre bilar särskilt med något specifikt som skall kollas, typ nåt missljud, vibrationer osv är nog bättre med en mindre firma där man pratar med meken direkt. | |
|
Visst är det så. Valet stod melan bilia göteborg, eller mechanum. Svårt val :) Men annars håller jag med dig, hade aldrig lämnat in min förra E39a till mechanum. |
|
|
Vill bara förtydliga att Mechanum är auktoriserad BMW-verkstad. Har använt dom för en fri service. Dom skötte sig bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.