|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har något tips på något enkelt ingrepp som kan få min tysta tiger att vråla lite högre? Eller är det att byta ljuddämpare som gäller? E81 120dA M-Sport 07:a | |
|
Jag hade Milltek catback på min och var mycket nöjd |
|
| Jag med flera haft bra erfarenhet, ljudmässigt, med Milltek avgassytemet. Googla 120d milltek. Den är den bästa jag vet, nackdelen för mig var att jag blev mera självmedveten om partikelfiltrets existens, avgasen låter olika beroende på hur fullt den är, och när den regenererar hörs det tydligt också. Passningen är inte heller så lätt att få till som tredelad system, och min fick bytas ut två ggr. på garanti men det ska vara löst nu. | |
|
Det låter som ett kul projekt, är det någon av er som installerat det själv.? Vad gav ni för ett komplett system och förutom ljud ger den någon prestanda ökning? |
|
|
jag installerade det själv men passformen var som sagt lite knepig att få till, har man tre rör med olika böjning på så kan en lite ändring göra stor skillnad längst bak fick jag erfara, och när jag satt ihop rören så satt dom jävligt ihop om jag säger så, blev svåra att vrida i skarvarna, men efter lite svärande så satt det på plats. Har för mig att jag betalade runt 7-8k då beställde jag från UK. Du kan nog inte räkna med någon större effektökning, är partikelfiltret som begränsar i den motorn. här är två bilder när mitt satt på plats. Länk Länk |
|
| Hittade kvittot i mailen, 5,889.88 SEK betalade jag. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.