|
|
|
|---|---|
|
Har en 330xI-06. Blir alltid en liten oljepöl framför filterlocket på den. Luktar lite olja när man kört lite hårt. Har bytt o-ringar.. men de är likt.. Nån som vet varför det blir så? Har bytt vevhusventilation på den. | |
| Hänger på denna tråd då min 523 har precis samma fenomen, även jag har bytt oring men felet kvarstår, dragit för hårt? För lite olja på oringen när man bytt? Ideer mottages tacksamt. Resultatet för min del vart en havererad multiribrem som jag misstänker har att göra med att den blivit insmord med motorolja :/ | |
|
Kan detta vara problemet på era motorer? Länk |
|
|
Det händer som sagt att den packningen börjar läcka, så det låter som en trolig felorsak. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tror jag hittat felet på min iaf, packningen mellan oljekyl(värmeväxlare) och filterhus ser ut att vara boven i dramat. Tvättade rent och körde in bilen i garaget och såg då att det sipprade olja på just nämnt ställe, busenkelt att demontera oljekylaren (3 st utvändiga torx 12:or) så imorgon blir det till att beställa ny packning, som förhoppningsvis inte är lika hård som den som satt där :) | |
| Packning bytt och det är succé :) Torrt och fint nu, så jäkla skönt! Det känns som att det där med oljeläckande bilar var något man pysslade med när man var 18 bast ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.