|
|
|
|---|---|
|
Startmotorn klickar bara när man vrider på nyckeln, den skjuter inte ut och spinner inte ens. hur demonterar jag den ? vad kan felet vara ? har någon en film eller bildert då man tar lös den så länka gärna | |
|
Börja med att knacka på startmotorn när någon vrider på startnyckeln. Om den då startar är det troligen solenoiden som gett upp i startmotorn. Kolla även så du har tillräcklig batterispänning när batteriet belastas! Ett dåligt batteri kan ge tillräcklig kräm för att tända alla lampor etc. och även ge hyffsade mätvärden när det är obelastat - men när det belastas hårt kan spänningen sjunka drastiskt till nivåer där det inte orkar slå till solenoiden och dra runt startmotorn. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Eller prova helt sonika att koppla till ett annat fordon med startkablar. (plusterminal för hjälpstart finns ung. mitt på insuget på M52 och minus på höger fjäderbenstorn) | |
|
Jag sätter min fiktiva hatt på att det är ett dåligt batteri som är boven. /Masten |
|
| Håller nog också en tunna skit på att batteriet är kass. Biltema har 95 Ah AGM batterier till X3 med brutal kapacitet och 4 års garanti. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.