AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.132

Skillnader i servicekostnad? E90

ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Hej,

ska snart serva min bil för första gången. Inte första gången bilen servas, men första gången för mig.
Det ska vara oljeservice och bromsvätska som ska kollas/bytas. Kanske något mer som görs i samband med detta? Dock inget mer som symboliseras i bilen när jag kollar i datorn. Övriga symboler visar att de ska bytas längre fram i tiden.
Tycker att jag har sökt och googlat en del, men hittar inget bra info. Så, ungefär vad kostar det?
Jag bor strax utanför Gbg, men arbetar i Gbg, så jag har väl ett rätt brett område i att lämna in min bil i. Är det värt att söka, ringa runt och jämföra priser?
Någon som rentav kan tipsa om en bra bilfirma som servar till vettiga priser i Gbg-området? Bilen har gått lite drygt 6000 mil när servicen görs, så lämnar ju gärna in den på en seriös firma motsvarande originalservice, för viderförsäljningens skull.

Jag kan naturligtvis ringa runt redan nu och söka själv, men här sitter ju folk med mycket kunskap och info. Tänker att jag börjar här.
Gäller min 320, 2007, Bensin.

Tacksam för alla kommentarer.
Vi kan inte ge dig några priser, utan det får du ringa till olika serviceverkstäder för att få.
Så länge du väljer en av BMW auktoriserad serviceverkstad kan du räkna med att servicen följer de punkter som BMW specificerat ska göras.
ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Tack för ditt svar

Med andra så är det värt att ringa runt, söka och jämföra.
Förväntar mig inte att någon ska ge ett exakt pris här, men slängde iväg frågan för att eventuellt få något generellt svar, vid sidan om mina övriga frågor.
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Du kan spara 6-700:- på att köpa oljan själv online... t.ex. på www.motoroel-billig.de .
Har själv handlat där utan problem.
/J

Surf Or Die!!!
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Servade förra sommaren på Mechanum och de gav mig bra pris och bra kundservice.
/J

Surf Or Die!!!
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Om jag refererar till mina tidigare servicejobb jag låtit BMW utföra för service i den mil-nivån för e87 och e92 har det handlat om ca 4-6000kr
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Se min tråd under 5 serien om skillnader i kostnad för service.

För en service i mitt fall skiljde det omkring 50% i kostnad (cirka 4500). Har en kompis med en X5 som de skiljde 10000:- på service. Han betalde 6.500...

Det lönar sig att ringa runt och det uppfostrar verkstäderna långsiktigt.
Är personligen inte jätteintresserad att betala ett ställe där man är mer mode än bilintresserad.

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
3500:- det var offerten jag fick från Novation i Uppsala när jag lämnade in min 330, då var det oljeservice, luftfilter samt byte bromsolja, bilen hade då gått ganska precis 6200 mil.
Men det lönar sig som sagt att ringa runt och begära in offerter, oftast är det dyrare i storstäder tyvärr.

Med vänlig hälsning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.