|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har tips på hur man (billigt) fixar bättre avgasljud i en BMW 545iA 2005? Standard är det extremt diskret. Jag har hört att man kan ställa spjället i den vänstra avgaspipan så att det står öppet hela tiden (annars öppnar den över ett visst varvtal tror jag). Det borde innebära att ljudet blir kraftigare på lägre varvtal. På högre varvtal låter den skapligt redan. Någon som vet om detta fungerar och hur man fixar detta? Andra tips? Mvh Erik Linköping | |
|
Golf Tee Mod. Jag har gjort det på min 335i -07 och det är en markant skillnad i ljudet vid lägre varvtal. Om det är lika lätt på en 545i vet jag ej, men man kan hoppas. På min bil tar det en halv minut från man öppnat bagageluckan tills det är färdigt. Se sida 607 på tråden "Ökad effekt på min 335i", där finns ett videoklipp med instruktion. Googla och se om det är samma tillvägagångssätt för din modell. //OB |
|
|
Diskuteras även på länken nedan. Jag kopplade ihop slangarna till elventilen som styr spjället, då jag gissar att det kan ge felkod om man kopplar ur elen. Länk /chni |
|
|
Stort tack för tipsen! Det tog 5 min och gjorde en tydlig förbättring åtminstone på tomgång. Sen försvann min fru med bilen så jag kunde inte utprova mer. Men även om det blev en förbättring verkar ljudet fortfarande diskret. Finns det något mer man kan göra utan större ingrepp och kostnad? (Detta är trots allt vår familjebil och ska inte kosta för mycket) Erik |
|
|
Roligt att det fungerade. Om du vill att den ska väsnas avsevärt mycket mer så kan du antingen köpa en ny sportljuddämpare eller göra en vanlig muffler delete som nog är dig mer i smaken? Kostar så gott som gratis.. Länk Länk / OB |
|
|
hej funkar detta knep på en 535d -05 mvh mikael |
|
|
Hej Mikael, Jag vet inte om det funkar på 535d, men varför inte prova, det tar ca 5 min och du kan återställa ordningen på ca 1 minut. Good luck! Erik |
|
| Magnaflow-system...vilken fantastiskt ljud. | |
| macattac: Hur vet du det? :p Du kanske har hört min? | |
| körde magnaflow på min mustang, och sen har jag kollat på lite klipp på youtube på bmw....inte hört din tyvärr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.