|
|
|
|---|---|
|
Hej! det är mitt första inlägg! Jag har precis köpt min första bmw 530i från 2001 och jag har fått fyra odubbade vinterdäck (225/55 16R) av förra ägaren och h*n sa att däcken passar tyvärr inte på bmwn eftersom fälgarna passar inte. Så jag har börjat leta efter fälgar som har 74 mm "navet" om jag stavar rätt och jag har hittat fyra men dom passade inte och jag fick veta att min bmw behöver 74,1 mm. Så lyder mina frågor: 1. Var kan jag hitta billiga plåtfälgar som passar mina däck, alltså 225/55 16R som passar 74,1mm? 2. Nuvarnade fälgarna som sitter på mina däck har 70mm. Går det att använda spacers eller nåt? | |
|
E39:an är lite speciell med sitt 74mm navhål. Övriga 5-bultade BMW-nav har 72,5mm. Det viktigaste är att ET/inpressningen är runt 20mm. 3-seriefälgar har t.ex. ET42-47 och passar inte på din bil. Dina däck har standarddimension för E39 och beg. marknaden borde även krylla av alufälgar i rätt storlek från de som uppgraderat till större hjul. |
|
| Som Anders säger finns det mycket på blocket, jag skulle leta där först och främst. | |
| Var dock uppmärksam på att inte alla 16" fälgar passar på 530 pga bromsarna fram. Detta gäller eftermarknadsfälgar i första hand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.