AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.325

Någon som vet något om denna 330d e91?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Blivit lite smått sugen på denna Länk
Har för mig att den varit ute en gång innan denna gång?
Någon som varit och kollat på den?

Vad säger ni om priset?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Helt nyimporterat. Kolla upp den noga!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såg de nyss. Känns inte lika intressant på något sätt även om de inte spelar någon roll om allt är som de ska.
Kollade även försäkring. Löjligt dyrt för en sån bil.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den handlaren har haft ett par ganska dåliga bilar på sitt samvete. En diesel som släpas över gränsen enbart i syfte att säljas är ett högriskobjekt.

-------
//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jo lite misstänksam blir man.
Vilka papper ska följa med för att styrka historik?
Förar pappret är ju ett måste. Men kan man kräva någon ytterligare info utöver vanlig historik?
Skulle kräva att få veta vart den konmer ifrån så man kan få tag på tidigare ägare.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Du bör ringa upp de verkstäder som servat bilen enligt serviceboken och kolla att bilen verkligen varit där och vid vilka miltal.

-------
//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Exakt.
Tidigare ägare kan väl bli lite knepigt att komma åt om dom hämtat den ifrån en firma?
Står det gamla reg.numret med på förarpappret?
ni
520
niklas100
520d 2008
En kopia på senaste tyska reg bevis borde de kunna visa upp
Karl-Hilding
Har Mikael Balorda, född -85, registrerad ägare till Solåsens Bilcenter AB, några bilar i sitt stall som inte är import förutom en Audi och en Hyundai.
Inget fel i det men varningsklockor bör ringa för extra koll.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Full dokumentation räknar jag med då dom själva tagit in den så pass nyligen. Saknas någonting så är den totalt ointressant.
Även om allt finns så ska det självklart kollas upp mycket noggrant som nämnts tidigare.

Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Köpte min bil som jag äger nu just hos Solåsens har bara gott o säga om dem. Mötte upp mig på en obekväm tid, trevlig hjälpsam, hjälpte mig ta kontakt med tidigare ägare osv. Men det är ju ingen välgörenhet de sysslar med, så kolla upp all info och va skeptisk ändå!

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jo klart man alltid ska kolla upp allt noga hur trevliga och bra än säljaren är.
Bra att höra att du vart nöjd med dom.
ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Nu finns den som skruvad i "tipstråden"...

Länk

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fick uppgifter om detta.
Tackar så mycket för informationen.
Ska se vad dom säger när jag nämner detta.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Skriv gärna va de sa efter att du sagt de till dem, skulle va intressant och se hur bilfirman tar ställning

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Dom verkar helt omedvetna om denna siffra som nu dykt upp.
Enligt dom så köptes bilen i Tyskland av dom själva den aktuella dagen och hade då rullat strax över 10 tusen när den servades innan den rullade över gränsen.
Han lovade att kolla upp vad som kan ha blivit fel, men förstod om jag inte var intresserad längre.

Frågan är, kan en verkstad av misstag skriva in fel siffror så att historiken ser ut såhär?
ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Jag undrar om verkstäderna faktiskt fysiskt skriver in mätarställningen eller om dessa reggas automatiskt utifrån nyckeln?
I det sista alternativet försvinner eventuella feltryckningar som orsak. Någon här vet säkert hur det fungerar, men det känns lite suspekt om alla verkstäder världen över gör detta manuellt. Borde reggas väldigt många feltryckningar i så fall?

I övrigt känns det väl som en klassisk ->import->fiffla med mätaren->sälja. En välskött pendlardiesel som knappt kommit över gränsen innan försäljning, hos en bilfirma med mobilnummer och hotmailadress som kontaktkanaler.

Ska bli mycket intressant om de återkommer till dig med en möjlig orsak till "mätarfelet".
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja, hoppas han hör av sig. Ska bli intressant och höra.
Frågan är ju varför annonsen försvann så snabbt om dom nu är helt säkra på att allt ska stämma?
Som sagt, får invänta svar innan man sågar dom totalt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.