|
|
|
|---|---|
|
Så... Snabb fråga... Airbag på E24:or - vilka årsmodeller? Var det någon gång standard, eller alltid tillval? ...och i så fall, vad heter det i utrustningslistan? Som sagt. Kort och koncist! Antar att det är någon på detta eminenta forum som vet något om saken? /A | |
|
Från 2/85 till och med 5/87 kunde man få den första typen av airbag Länk och från 6/87 (88årsmodel) till slutet den modell som fanns till och med 1994 i E30, E31, E32, E34, E36. Källa på 2/85 Länk Bytet till den nya står i BMW ETK. Från 1988årsmodell var airbag standard i USA i övrigt var airbag tillval och ett ovanligt sådant. Den första typen gillar jag vore skoj att ha en helst E32a med den ratten. Stephan |
|
|
Den första typen är snudd på hädelse mot bilarnas inredning i övrigt. Men den har gott om charm! Det var en e28 Alpina B7 till salu med sådan ratt för något år sedan, jag tittade verkligen två gåmger när jag såg den annonsen. :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Okej, då är jag med... Tycker att min ratt känns äldre än vad bilen gör, och eftersom det är en 89:a så tänkte jag att det kanske var standard med airbag. Skönt att den inte verkar blivit utbytt på grund av att kudden utlöst i alla fall. Låt gå för att modellen med kudde är riktigt gräslig. Men lite mer åttiotalscharm hade jag gärna haft i min! |
|
| Det finns en M635CSi på blocket just nu med den gamla airbagratten, Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.