AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.869

Clips till m-lister e36 touring

hI
12
hILFAN
328i Touring - 97
Nyss blivit ägare av min första bmw.. Otroligt nöjd med skicket och hur den för sig på vägen, Det enda jag störde mig på vid köpet var att inte listerna på dörrar och framskärmar sitter tight mot plåten..
Min undran är vart kan jag få tag på nya clips? och vilka clips behövs? M-paketet är orginal från fabrik så jag vill gärna ha orginalclips Tacksam för alla svar och tips jag kan få för avmontering + montering
Hos BMW, what a suprise! Kostar 6-7kr/st, det har du råd med...
hI
12
hILFAN
328i Touring - 97
Förstod såklart att ja kan handla av en bmw återförsäljare..
Clipsen brukar klara sig vid demontering. Däremot bör "gummubussningarna" i dörren bytas då det kan vara hål i dessa = man kan få in fukt/vatten i dörren. Man "vrider" av listerna, peace of cake.
hI
12
hILFAN
328i Touring - 97
Okej.. Tack för svar, enda BMW firma i närheten är Carlia Bil i falun.. Antar att det inte är något dem har på hylla så får beställa hem nya.. Då får dem ordna gummit oxå Tack för svar.. Galet irriterande med lister som inte sitter där dem ska
gO
1.407
gOry
335i Touring
Säker på att klippet har lossnat från plåten och inte i listen? Dessa lister brukar rosta, ja du hörde rätt.
I listen är det en ingjuten stålskena som rostar och då fäster inte klippet som de ska i listen.
hI
12
hILFAN
328i Touring - 97
Jag misstänkte att de helt klart kan gömma sig rost bakom listerna.. Men vill inte dra bort dem förrän jag har nya clips att sätta dit, Eftersom ja använder bilen dagligen..
gO
1.407
gOry
335i Touring
Tror du missuppfattade mig rejält. Självklart kan de rosta i själva bilen också.
Men listen i sig rostar, och då sitter inte clipsen något vidare i själva listen.
Så du bör absolut ta bort listerna och kolla vad du behöver innan du beställer något. För de kan visa sig att du behöver nya lister.
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

+1 på gOrys uttalande

Öh..De breda "M-listerna" ser INTE ut att ha nån metalldel i sig. De ser ut att vara av "hårdare plast" rakt igenom. Ja jag har precis kollat, har helt nya M-lister liggandes hemma... De smalare listerna däremot,har jag för mig, kan ha en metalldel, men jag är osäker.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Metallen är ingjuten och man märker den bara ifall du skulle böja listen eller om de har blivit sprängrost i. Tro mig jag har en M-list från min slakta 320 i garaget med just detta...
Mja...Isf är nytillverkade original-lister annorlunda!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Det är listen på framskärmen jag har som är trasig. Men jag tror detta även gäller dörrlisterna.
Dawwe kolla med en magnet!
hI
12
hILFAN
328i Touring - 97
Nejdå ja förstod frågan när ja hade varit ut å kikat på hur listerna såg ut på nätet.. Verkar finnas lite olika versioner så jag ska ta och montera bort mina under helgen.. Ingen ide att köpa fel grejjer då får man utbrott för den sakens skull när dem ska tillbaka, Tack som sagt för svar!
Gory: Testade med en "kraftig" kylskåpsmagnet precis, både på dörrlisten o "framskärmslisten"...O mycket riktigt, magneten fäste inte det minsta hur mycket jag än försökte...Återigen det är de breda "M-listena" jag pratar om inte de "vanliga" som är "smalar & sticker ut mer från dörrren"
O andra sidan kan det var "alu" numera, dock tveksamt. Mina nya original-lister är av 100% plast, det är jag rätt övertygad om efter "magnet-testet"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.