|
|
|
|---|---|
|
Hej,har en e39 528iA -98 utan gnista har felsökt med programmet autodata och fick fel koderna 10 och 148.En utav dom har med startspärren att göra(tror jag)?Hur gör jag för att komma förbi startspärren? m.V.H Robban Robban | |
|
Hej igen,är det ingen som kan hjälpa mig med detta?Min bil står på en kompis bilfirma,som i mån av tid tittar på vad som kan vara fel.Han har även lånat ut sin firmabil till mig,allt detta gör han gratis(än så länge?)Bilen har stått där sen lördagen före jul,så det börjar kännas lite jobbigt.Måste ha min bil i arbetet,men ont om pengar är det gott om.....Först bytte vi kamaxelgivaren för strax över 1000:- fortfarande ingen gnista,sen fick vi som sagt felkod 10 och 148,så nu börjar jag bli lite orolig var notan kommer att sluta på?Bilen kostade 20000:- så hur länge ska jag hålla på för att det ska vara värt det? M.V.H Robban Robban |
|
|
har du någon översättning på felkod 10 och 148, hittar inte någon info om dom. FAF |
|
|
Jag pratade lite snabbt med min kompis på bilfirman nu,och då sa han att han fick fram felkod 10 okänd och felkod 148 och att den hadde någonting med startspärren att göra?han hadde googlat fram detta.programmet han använder är autodata. M.V.H Robban Robban |
|
|
det ska finnas en funktion i programmet där man kan få ut felkoden i klartext, koden borde vara fem tecken med den första som en bokstav, t ex P0202. FAF |
|
|
Ok,tack så mycket.Ska ta det med han så fort jag kan,så återkommer jag sen M.V.H Robban Robban |
|
|
förresten, hur vet du att den är utan gnista? hör du bränslepumpen under nån sekund när tändningen slås på? FAF |
|
|
Från början trodde vi att det var bpumpen,vi mätte fram till pumpen hadde inge strömm där så vi flyttade relät bak i bilen, och då hadde vi strömm fram till pumpen och pumpen gick. bilen tände inte ändå,prova startgas inget hände,skruvade ut ett stift(som var helt torr)la mot motorn forfarande ingen gnista?Pratade med honom nu om felkoderna,koderna kommer ut som klartext på alla andra bilar utom på min bmw? Robban |
|
|
står det bara "10" resp "148" i programmet? FAF |
|
|
Ja,efter allt detta felsökte vi och fick fram felkod 65 som han kollade upp på google att det var kamaxelgivaren,och bytte den och efter det gick inte bränslepumpen,så jag funderade om det var startspärren som hadde gått i? Robban |
|
|
hittade det här på felkod 148: Länk kan du prova med en annan av dina nycklar? FAF |
|
|
Fick bara en nyckel med när jag köpte bilen,men det funkar att låsa upp bilen,då borde det väll funka i tändningslåset oxo? Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.