|
|
|
|---|---|
|
Hej på er gott folk! Jag har en 520IA.. eftersom det är automat så kan man ju normalt sett lägga i sportläge, men nu händer ingenting när man gör det. Det funkade när köpte bilen, några veckor senare funkade det i hälften av fallen.. men nu funkar det aldrig! Jag tog loss den där "kåpan" runt växelspaken och vickade på alla kontakter som syntes där, utan några framsteg. Har läst att E39 har överlag dåliga givare. Någon som har något tips eller liknande erfarenehet av detta? | |
|
en felkodsläsning är aldrig fel, fungerar allt annat? (hastighetsmätare, varvräknare, ABS, antisladd) FAF |
|
|
Hej! Misstänker att det kommer sluta med att jag måste vända mig till BMW.. problemet är att jag jobbar varje dag och har många mil till närmaste BMW. Allt annat fungerar, hade problem med en givare i motorrummet som gjorde att EML lyste. Men smörjde upp den, som de tipsas om under "gör det själv". Kanonbra! Det är ju en massa kontakter under växelspaken(och på andra ställen med för den delen), så ist för att smörja upp alla så tänkte jag be om råd, ibland är det ju alltid nån annan som löst samma problem! |
|
|
på systerforum finns det dom som har haft kabelbrott uppe vid själva spaken. du kanske kan lyfta på "täcket"runt spaken och kolla, bl.a vid ett blått ev gult skarvdon. tror inte att det det är alls svårt att komma åt att titta, finns lite bilder under mektips i menyn till vänster med titel "Steptronicfix". FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.