AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.400

TV-tips Fransk Maffia på svt

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Kunskapskanalen, svt nu.
Djuro
Tackar =)
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
sänds fredag 22.00 igen för de som är intresserade :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Är det den som sändes tidigare i år?
Om biltjuvar m.m
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jupp...
Det är den dokumentären där en kille med en avancerad, jätte dyr, och ovanlig maskin låser upp en RS6a och smiter från polisen?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ungefär så, ja.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Finns även tillgängligt på SVT Play för den moderne tv-tittaren!

/Masten
Nice :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag tycker det är märkligt att man tjänar 300-600 tkr i månaden och ändå går omkring i träningskläder och spelar bilspel på fritiden. Men det kan ju va mina fördomar.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Japmax: Ja, visst borde de automatiskt ha kostym när de kommer över en viss inkomstgräns?

Vet en man här i Sverige som äger fastigheter, båtar, bilar etc i överflöd och har det extremt gott ställt (ekonomiskt) men som glider omkring i mjukisbyxor och gamla slitna tröjor. Har han strumpor på sig så är det hål i dom.

Alla är olika.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, tjänar man 300kkr i månaden på bilstölder så får borde man direkt utveckla en mer sofistikerad klädstil och ett intresse för segling och djuphavsdykning!

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Om man nu nöjer sig med att gå omkring i träningskläder och spela tvspel på fritiden så undrar jag istället varför man utsätter sig själv och andra för det helvete de faktiskt håller på med..

Det jag egentligen ville insinuera i första inlägget men som jag nu ser inte riktigt lyste igenom va att jag tror dom snackar rätt mycket skit.
Men ni som svarat hittills verkar ju ha en otroligt bra verklighetsuppfattning så ni kanske har svar på det också?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror nog du kan ha en poäng att de försöker skruva upp siffrorna lite. Varför vara med i TV överhuvudtaget om man inte är en sådan som gillar uppmärksamhet.

Sen spelar andra saker än pengar roll, spänningen, statusen i vissa kretsar, känslan av att vara väldigt bra på något. Men samtidigt är de inte det enda i världen med hög inkomst och låga omkostnader. Ingvar Kamprad är ju Sveriges bästa exempel på det. Han stjäl ju inte precis bilar men har nog fått jobba väldigt hårt för sina pengar och hade onekligen inte behövt det om enda syftet är att tjäna pengar som sedan ska konsumeras, eftersom han knappt gör det. Känns lite som jag sparkar in öppna dörrar här, men du frågade ju...

e34briliant
540iA -94
530D -02
Japmax: Det handlar inte om vad man nöjer sig med osv utan det är som Grelle skriver spänning och status som väger in också.

Och i dom där kretsarna, när man är inne i det som dom är, så är det inte heller enkelt att bara lägga av.

Och många gör det mest för kickarna i det. Sen att dom överdriver med några siffror är väl självklart men det är lika självklart att dom tjänar bra med pengar på det.

Sen har dom nog en del omkostnader också och en volta på kåken i några år kostar ju pengar också.

Jag förstod vad du menade med ditt inlägg; att dom snackar skit. Men lite realistisk får man väl vara? Det är klart att allt inte är påhitt men som mycket annat är det väl lite kryddat kanske? T.ex. pengabiten.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Småglin som har "lyckats" en eller två ggr. Gör man 300kkr i månaden i en branch som enbart handlar om pengar= makt och fortfarande går i mjukis så snackar man bara skit.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.