|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har i dagsläget en Volvo c70n T5 -06 som jag är jävligt less på och skulle vilja byta in den på firma mot en e60. Mitt problem är att min bil har en kreditskuld på sig ca 140,000:- , Hur gör bilfirmor vid sådana tillfällen? Det jag kommer o tänka på är att ta ett vanligt lån och lösa krediten, och på så sätt så följer inte skulden med bilen då? Men det jag undrar över är om firmorna hjälper till och lösa det på något sätt? Hoppas på seriösa svar Mvh KenZoo | |
|
Finns två sätt 1) Byt in bilen med skulden. Bilfirman betalar till finansbolaget. Alla bilfirmor gillar inte detta. 2) Lös skulden. Vänta ett par dagar tills du får nya regbeviset (det gamla med Kredit på går inte att använda!) byt in bilen. Detta tar några extra dagar men funkar garanterat. ------- //Lövet |
|
|
Tackar Andreas_lofgren , Kan tänka mig att punkt 1 så är det nog bara större firmor som kan fixa det. Lutar nog åt punkt 2. |
|
| 140.000 i skuld, vad får du i inbyte? Borde ju ligga nånstans kring 140'? Är nog bättre att försöka sälja bilen privat framåt vårkanten! | |
| Är en C70 T5 -06 ens värd 140"? Ett blanco-lån på 140" kan bli dyrt. Kolla med Länk , alla som beviljas blanco-lån får samma rimliga ränta (5.7%) om man får tro hemsidan iaf...Kan du undvika blanco-lån genom att belåna något annat så är det ett bättre alternativ... | |
| får runt 120.000 . | |
| 140.000 i skuld, vad får du i inbyte? Borde ju ligga nånstans kring 140'? Är nog bättre att försöka sälja bilen privat framåt vårkanten! | |
| Nu vet jag inte vad du har för tillgångar men du måste väl även lägga kontant på den bmw du är intresserad av, blir en dyr bmw om du samtidigt ska ha ett blancolån + billån? | |
|
-Jonas- , det blir vekligen en dyr bmw. Får bli att jag säljer aset mot vårkanten :( , fast jag vill ha en Beemer nu =) |
|
| Varför är du less på en C70N T5? | |
|
Dels för att jag börjar tycka det är jobbigt med 2 dörrars och dels för alla verkstadsbesök =) Har haft den i mindre än 2 år och detta har bytts. Hela oljefällan 5000:- Magnetventil 2500:- stabilitatorstag bakvagn 1500:- Båda drivaxlar i fram 12000:- ( vid 11,000 mil lixom ) I början så var det bara jag och frugan som åkte i den, då vare inga problem, men nu på senare tid så har vi börjat åka flera i den,, (samåker till jobbet) , det är så osmidigt =) |
|
| Du har powerpost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.