|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ganska nyligen köpt en E39 touring till sambon som pendlar bil. Bilen är utrustad med HIFI paketet men så fort man har något högre volym. (skulle vilja kalla det normal "motorvägsvolym" ) så försvinner alla fyllighet / bas i ljudet. Vet att BMW har extremt dåliga anläggningar i sina äldre bilar rent generellt men så dåligt som det här låter har jag svårt att någon tar extra betalt för.. Är dom programmerade att över en viss volym bete sig på detta viset eller är det något trasigt i slutsteget? Vet att det är vanligt på DSP stegen men jag har bara "vanliga" hifi | |
|
Är det verkligen ingen på detta forum som äger en E39 med HiFi pakeket (ej dsp) som kan svara på denna frågan? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Så ska det inte vara, men vad som är felet kan jag inte svara på. Och dåliga anläggningar , nja det är nog mera beroende på individen. Högtalarfel ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har en -99a med 4:3 navi och utrustningskoder S670A Radio BMW Professional RDS samt S676A HiFi speaker system. Ej DSP mao. Det låter sämre än min förra -99a med Business CD-sterio.... Jag har inte upplevt exakt problemet det du har, men det låter ju så illa så jag har sällan någon högre volym... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.