|
|
|
|---|---|
|
Nu i vinter kylan är det bra läge att leta sommar däck som blivit över hos däckhandlarna. Vilka 2012 däck i följande dimensioner(eller liknande) är nåt att ha enligt mina kategorier. (ska inte köra på bana) Ljudnivå(på svensk väg) Körkänsla torr väg Rullmotstånd Broms sträcka torr väg. Kvalite (slitage och obalans) Mått:225/40 och 255/35 18" Y Fälgar 8,5 och 9,5" | |
| God Year Asymetric2 fyller dina krav känns det som.Har haft det på mina senaste M bilar rekommenderar starkt. | |
|
När mina Assymetric 2 fram tog slut för fort på 740'n bytte jag till Hankook Ventus V12 EVO K110. Har inte kört många mil på de än för ett utlåtande. De har fått bra omdömen i alla fall. |
|
|
Lutar åt Michelin Pilot Sport 3 eller Good Year Eagle Asymetric 2. Samma pris klass. Nån som testat Fulda sport control el Nokian ZG2. |
|
| Jag har fälg-typ 135(M-paketets orginal) dubbelekrade. Hur breda däck kan man ha på de? letar bakdäck innan sommaren kommer | |
| Det beror på vilken dimension bakfälgarna har. Är det 8,5*18 tum vilket jag gissar kan du ha upp till 255/35/18. Men kolla vad du har för fälgdimension innan du köper däck. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Hankook Ventus V12 evo är ju topp i test i många däckstester. kört ca 200 mil dock 17" men tysta och komfortabla och med bra vägkänsla, lika bra som de Uniroyal Rainsport som jag kört på i 6 sommarsäsonger innan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vet ej om det är 8 eller 8,5" bredd på de.. Står det stämplat någonstans på fälgen? | |
| Fälgbredden är stämplad på insidan. | |
| Någon med erfarenhet av Vredestein däck? Hörde att de ska vara väldigt prisvärda. | |
| Köpte Sportrac3 till min E30 original fälg. Dvs 205/55x15 och 665 kr/st (tillverkade i NL). Nu gick jag från 17" 40profil så styrrespons blev givetvis sämre. Ett bra original däck som rullar mjukt och utan vibrationer. Grepp finns så det räcker iaf för min E30. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.