|
|
|
|---|---|
|
Det är inget fel på själva airbagen, felet sitter under passagerarsätet. Det kostar över 3000:- att åtgärd enligt verkstan. Kan jag göra något själv?? 320i Touring 03 M-Sportpaket. | |
|
Har du provat släcka den. Vissa går att släcka och den hålls släckt ett tag, så du kan besiktiga. Hade själv samma tidigare, men kunde släcka min när den tändes. En polare kunde inte släcka sin och fick byta airbag mattan i sätet. |
|
|
Om det är sensormattan i passagerarstolen du menar (vanligt fel) så kan du kika under gör-det-själv för att bygga en "simulator" som lurar systemet så att det tror att någon alltid sitter i passagerarstolen och därmed också "alltid" utlöser passagerarairbagen vid krock även om ingen sitter där i verkligheten. Simulatorn gör också att lampan inte tänds efter du släckt den via diagnosdator eller liknande. Kan också vara glapp i kontaktstycket mellan stol/kabelhärva och kabeln som går till bältessträckaren (också vanligt fel) - där finns det ett rep.kit att köpa eller så skarvar man bara förbi kontaktstycket med lösa ledningar mellan bältessträckaren och kabelhärvan under mattan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Glömde: Delarna till "simulatorn" kostar några tior! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Går även beställa färdig för någon hundring på ebay. Jag köpte denna till min E39 fungerar perfekt Länk |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
vilken felkod har du? är det fel på mattan som känner av passagerare i stolen ? kablaget? eller sensorn? om det är "mattan" så finns det en förbi kopplare att köpa det finns även en sensor under sätet (för sidokollision) kan köpas beggad på ebay för ca 150 kr !!! samma artikel till många modeller Länk sen är det bara att kavla upp armarna ta bort stolen, vika upp mattan, ta bort luft kanalen och byta sensor |
| Sedan behöver man väl också släcka varningslampan med felkodssläckare. | |
| Tack för alla tips. Jag köpte idag en simulator för sensormattan på ebay. kostar bara 94:- inkl frakt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.