|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag inhandlat mig en E91:a från tyskland som är på väg hem. Valet föll på en icke-LCI eftersom jag tycker LCI-bilarna med M-sport kostar mer än var de borde göra. Det var också väldigt svårt att hitta någon med utrustning som passade mig eftersom jag hade ganska höga krav i kombo med manuell låda. Bilen är en safirsvart 06:a, faktiskt BMW Munchens pressbil i något år innan den såldes till ägaren innan mig. (på gott och ont) :) Utrustningslistan ser ut som följande: BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) LEDER DAKOTA/TERRA (LCB8) Multifunction f steering wheel Sports leather steering wheel BMW light alloy wheel, spider spoke 159 Comfort access Climate comfort windscreen Roof railing Luggage compartment package Floor mats, velours Warning triangle and first aid kit Interior/outside mirror with auto dip Interior mirror with automatic-dip Smoker package Seat adjuster, electric, with memory Ski bag Sports seat Storage compartment package Seat heating driver/passenger Fine wood trim burr walnut Armrest front, retractable Headlight cleaning system Park Distance Control (PDC) Rain sensor Xenon Light Adaptive Headlights Automatic air conditioning Cruise control with brake function Light package Navigation system Professional BMW Assist Voice control Preparation, mobile phone, Business CD changer for 6 CDs HiFi System Professional DSP BMW TeleServices NATIONAL VERSION GERMANY Retailer Directory Europe On-board vehicle literature German Control unit COP Special inspection press vehicles Dummy-SALAPA BMW Handy b. Ausliefer. anfordern Navi DVD to be requested at shipping Exterior parts in vehicle color Fog lights Kilometer-calibrated speedometer Language version Palmera Germany Planen är att bygga om denna till en LCI-M-Sport bil eftersom det egentligen är en sådan jag vill ha. Vet att det kommer kosta en hel del pengar innan den är klar men jag kan fortfarande ha den klar och köpa några såna här bilar till innan jag är uppe i LCI-M-Sport pengar på den här bilen :D Frågan är då hur mycket man vågar göra i väntan på regbesiktningen? Fälgar, Coilovers, slitsade skivor, stöddigare bromsar etc. antar jag att man inte ska hänga dit förens den är reggad eller struntar dom i det? Hur ser det ut med LCI-prylar såsom lyktor fram och bak, LED-nummerplåtsbelysning, bagagelucka, motorhuv, stötfångare fram och bak. Är det nåt som skulle kunna skapa problem vid regbesiktningen? Tacksam för svar! _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) | |
|
Låt bli bromsar och coilovers innan besiktningen. Du kan få krav att fixa intyg på grejerna från BMW och sådana ges inte för eftermarknadsprodukter. ------- //Lövet |
|
| Grattis till bilen. Hur har du tänkt fixa huven till LCI? | |
|
Andreas: Ja det borde vara säkrast så men LCI uppdateringar karossmässigt borde vara lugnt eller? Robert: Köper en LCI-huv och monterar? :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Ahaa :) Passar den rätt av eller är det andra grejer som måste bytas? |
|
|
Karossmodifieringar, så länge du håller dig till exakt LCI utseende, tror jag inte ens Bilprovningen märker. ------- //Lövet |
|
|
Robert: Du måste byta fronten och njurarna också till LCI. Andreas: Då kör jag på det. För jag lär inte orka vänta på reg och inte göra nånting med bilen :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Här är info om innehållet i LIC Länk |
|
|
Bilen står på AC Schnitzer 18"-fälgar som är införda i breifet. Ska jag ha dessa på regbesiktning eller ska jag leta upp original i stället? Kommer det skapa problem att dom är införda i breifet? Tailviking: Tack för länken men det var tyvärr till E60. Har du en sådan till E90/E91 så får du gärna posta den också! _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.