AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.954

Bmw och dieseltrim tråd.

He
60
Hedis87
BMW 520dt 2012
Opel Corsa A GSi turbo -91
Har setet x-antal ggr och letat efter svar om optimering här, och kände lite för att starta en tråd där man skriver vilken bil man har eller har ägt som man optimerat.

Denna tråd startar jag i syfte för att hjälpa folk se vad som körs, och vad som man själv utifrån egna erfarenheter tycker är en bra optimering eller "chippning".

Alltså håller vi ute med massa onödigt OT och konstiga diskutioner!!

BMW modell / årsmodell / optimeringsval och sedan en snabb kommentar om sitt val.
t. ex:

BMW 120d -06, Promotech xxx box, ger förhöjande originalkarraktär där man känner de extra krafterna.





He
60
Hedis87
BMW 520dt 2012
Opel Corsa A GSi turbo -91
BMW 530 XD -09 - Vtech Steg 2

Har köpt Vtechs steg 2 och trodde aldrig de skulle bli sån enorm skillnad!
Bilen går som ett spjut och är grymt trevlig i respons nu.
Vill även tacka Vtech för en grym service och en kanon"mapp" till min bil!
Skoj också när de tar 5min att ladda in nya programvaran =D
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
BMW 330D -03 ECU-optimering från Pitstop.se

Känns som ett givet val av första trim på diesel, 5-10min att ladda in, köra ca 20mil för att datorn skall vänja sig sen är det som en helt ny bil! Bätte respons och billigare i drift. En riktig ulv i fårakläder!

Att jämföra mot min 328 -96 där det inte gjorde mycket skillnad alls, marginellt mindre förbrukning bara...

"If i have offended you, fuck you if you cant take a joke."
Verdi
BMW 330XD -08 - Bluefin/Superchips Länk

Kostnad £365. Pundet står i under 10 spänn. Med frakt har man den hemma under 4000:-.

Enligt uppgift ska den ge 280hk/578Nm (orig. 231hk/500Nm). Inga problem för lådan som är dimensionerad för max 600Nm.

Bilen känns mer alert och går dessutom märkbart snålare med trimmet. Enda nackdelen är att jag inbillar mig att automatlådan känns mer harmonisk med original programvara. Fast det har jag inga belägg för egentligen.

Billigt och väl utprövat trim utan några egentliga nackdelar med andra ord.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.