|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej är de någon som testat mirakelboxarna till sin f30 bensin ännu? | |
|
Länk Sådär kan den gå om du vill ha ett exempel |
|
|
Länk ljud med ett eisenmann |
|
|
Japp. har satt i en Prometech modul i min kärra. Blev en jäkla skillnad faktiskt. Härligt med mera vrid, då jag tidigare kört diesel. Vet att många förordar "en riktig tuning". Men en välrenommerad trimmare berättade att BMW-verkstäderna har blivit griniga om de upptäcker att programvaran är ändrad och rekommenderade en modul istället, fastän han själv inte säljer sådana. Eftersom kärran är ny vill jag inte äventyra några garantier och därför kunna plocka bort boxen vid service o.dyl. |
|
|
Låter bra för den går ju riktigt fint orginal, va ligger din förbrukning på? Kollade med den mest kända bmw tunern och dom sa att dom inte kommer kunna programera om styrboxen pga änu värre spärr av bmw. så box är nog de som gäller på gott och ont. |
|
|
Faktiskt så sjönk förbrukningen med ca. 0.5/mil efter boxen. Nu har jag en Xdrive, men blandad körning mellan 0.74-0.87. Tycker faktiskt det är helt OK. Visst, gasar man så bär det iväg med förbrukningen, men har aldrig varit över litern. Konstigt nog stämmer färddatorn i det närmaste exakt, max +/- 0.15 hittills . Är mäkta imponerad av denna 4-cylindriga motor, ljudet är ganska vasst/skönt för att vara en fyra, fast två cylindrar till... Kollar man på HARTGEs hemsida så verkar det ju också vara en box... Vad har du för spec på din kärra? Varför valde du M-sport? :) |
|
|
Menade såklart att förbrukningen sjönk med 0.05... |
|
|
Blev till sist en mineralgrå, Msport,sedan,tonade rutor,siktpkt,funkpkt, DC pkt, Skulle haft en 320i men dom hade bara 328 till provkörning och ja gilla motorn,men man skulle nog kört 320n iaf.....ang M-paketet så valde vi nog av samma anledning...ratten va ju fin me. |
|
|
Härligt :) Bra val. Smart att bara ha stora motorn för provkörning, åkte dit på en X123D av den anledningen... Är säker på att du inte kommer ångra ditt val när du trycker plattan i botten :) Ja, ratten är outstanding, klädseln likaså... Vad fick du för leveranstid? |
|
| v7 tidigast, produktion v3 Har du kört 320i? | |
|
Hmm. Jag beställde i juni, fick besked om leverans till årsskiftet, men fick kärran i september... Har inte provkört 320i, har alltid velat ha motorstarka kärror till överkomligt pris... |
|
|
Gjorde ett helt ovetenskapligt test igår med manuell tidtagning. JA jag vet, kan inte jämföras med Racelogic, men är ändå en hint om chipet. Förutsättningar: 328 i Xdrive, HAKKA 7 dubbdäck, Sportautomat med Sport + läget i. Körde 6 repor 80-180, tid mellan 12,2 till 12,9. Ska testa samma repa original när tillfälle ges. |
|
| Tompak då såg jag din bil när jag hämtade min bil. För du handlar på Carlia va? Riktigt snygg färg:) | |
|
Stämmer bra :). Så länge jag ska köra BMW kommer jag handla där. Mer trevliga och seriösa bilförsäljare har jag aldrig träffat på, och då har jag köpt några kärror genom åren... Annat än den arroganta ****stöveln på Mercedes när jag var där. Jättenöjd med färgen faktiskt :) |
|
|
Då har jag testat original också. Samma förutsättningar som ovan. Jag fick tider mellan 15,6 och 16,3. Så nog gör chippet sitt allt... |
|
| Säljarn sa att styrboxen i bilen känner av om bilen blir trimmat och meddelar bmw på något sätt... stämmer detta? OM hur kan man komma runt de? | |
|
Hmmm. Lämnade in nyckeln häromdan för jag reagerade över långt serviceintervall, 4000 mil innan oljebyte, då sade teknikerna: Vad är det där för en asterix, aldrig sett förut... Hmmm tänkte jag... |
|
| Det där har jag också hört talas om att bilen skickar info direkt till BMW, trist att det verkar stämma... | |
|
Jag vet inte hur det fungerar på de senaste versionerna av BMWs ECU, men på de lite äldre så kommer den att skapa en dold felkod som berättar för BMW att bilen är trimmad (på 335an är det 2D25) Dessa felkoder är ju smart att rensa innan man lämnar in bilen på service. Finns felkoden där så kommer de se den och logga bilen som trimmad i sitt register. Finns inte felkoden går det efter vad jag har förstått fortfarande att se att bilen varit trimmad men det blir mycket krångligare så normalt bryr man sig inte om att kolla då. /DJ |
|
|
Tompak23d vad menar du med asterix? trimboxen eller? Sa de något om den?? |
|
|
@Holman85. De sa. "Vad är det där för en asterix, aldrig sett förut. Kan det vara för låg oljenivå?" Nej sa jag, har kollat att oljan är OK. Därför blev jag nervig att asterixen betyder att de sett att jag trimmat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.