|
|
|
|---|---|
|
Då var man nybliven BMW-ägare, en ett år gammal 118i (nya modellen) närmare bestämt. Den rullar på fint (utan rost under sätena) men jag har en liten fråga. I tester och på youtuben samt i bilens inbyggda manual nämns att man kan se stapeldiagram över förbrukningshistoriken när man är i ECO PRO mode. Detta tycks inte finnas i min bil, måste man ha någon sorts tillval för att få det? (trodde det var standard.) | |
|
Du måste ha navigation pro. |
|
| Jag har det på min bil och har ingen navigation. | |
| Åfn, jag har inte hittat det hittills.. får klicka vidare! | |
| Har det möjligen något med extended eller black panel eller vad sjutton tillägget med större display i instrumentpanelen att göra? (Jag har inte detta) | |
| Stämmer, man måste ha utökad intrumentkluster för 1700 kr extra alt. köpa Navi Pro. | |
|
Jaha, jag misstänkte det. Nåja de är väl knappast nödvändiga, men lite kul kunde det ju varit kanske. |
|
|
Lite irriterande är det allt, i broschyren över 1-serien beskrivs graferna lite kort i samband med ECO-PRO mode, men inte någonstans står det att det är extratillbehör. Däremot framhäver man gärna att ECO-Pro mode är standard. Samt i manualen beskrivs graferna utan den lilla "*" som de använder på allt annat som inte är standard. Går det någonstans att finna där det uttryckligen står att det är extratillbehör? |
|
|
Det står något om detta i broschyren under utökat kombiinstrument, att det ingår vid val av navi pro. Dock så är ju detta kombiinstrumentet dom syftar till då, men eco Pro nämns i den texten med någon utökad info... Glasklart är ju synd att säga att det är... Har själv lite funderingar på en väldigt lätt begagnad 118d med automat, så därför jag läser broschyr nu :) |
|
|
Det utökade instrumentklustret visar lite extra info i eco-pro mode direkt under /i varvräknaren, det är jag med på. Däremot hittar jag inget om förbrukningshistoriken som visas som ett stapeldiagram på den vanliga huvudskärmen, mer än att det i manualen inte är märkt som ett extratillbehör vad jag kan se. |
|
| Ring till bmw och fråga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.