|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! För någon dag sedan när det var riktigt kallt ute (-30) Var jag ute med bilen, Märkte ganska fort att tempen gick alldeles för fort upp, Och att det inte var någon värma, Så åkte hem och ställde den. Nu någon dag senare när det är varmare ute startade jag det och tog den på en sväng, Gick som den skulle, Bra och stabil värma osv, Men när jag kom hem på gården igen så började laddlampan att lysa.... Kan det vara multiremen som är dålig? Någon som kan spekulera i vad felet kan vara? /Mvg The alsing | |
|
Kolla så att inte vattenpumpen har lämnat in och glappar i axeln! Då kan remmen slira och vattnet rinner ut... Hur långt har den gått med nuvarande vattenpump? Runt 20.000mil kan det vara läge att byta den i förebyggande syfte om den inte redan har gett upp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har du kollat att remmen sitter kvar då? | |
|
Tack för svaren! Bilen har gått 21000, Vet dock ej hur länge på denna pump, Pumpen är garanterat dålig, Har märkt att den tar lite vatten, typ 1liter/1000mil. Ja remmen sitter kvar /mvh The alsing |
|
|
Risken är väl att din kylarvätska hade frusit den där dagen det var -30grC. Då kanske vattenpumpen var fastfrusen och då slits ju remmen enormt när den går mot ett hjul som står still. Byt du rem till att börja med och kanske även vattenpump. Var glad att du inte har en motor där vattenpumpen drivs av kamremmen. Klart dyrare om pumpen fryser fast på dem.... Ventilsallad. |
|
|
Tack för svaret! Blir nog att byta både multirem och vattenpump, Lika att byta bort den dåliga vattenpumpen med plastvingar. /mvh The alsing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.