AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

Coilover kitt till e36

Hej,har handlat mig en "vinter" kärra en e36 320i och vill få lite "goare" stuk på kärran så funderar på och handla ett Coilover kitt till den,är inte frågan om några "värsting" prylar nu men någo som kan tippsa om något pris värt kitt.

Mvh Hans.

J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
Också väldigt intresserad av detta då jag även funderar på coilovers. Frågan om dessa är värda? Länk

Snorbilliga, men frågan är hur bra de är.

Mvh Jens
De som J3n5 länkar till vet jag inget om, men antar de är som alla andra i dessa prisklasserna.

Har själv tidigare haft JOM som också var av billigare sorten.

Hur okej som helst om man vill köpa lite billigare.

Efter c:a 4000 mil gav den ena fram dämparen upp. Fick 2 nya fram på garantin och de rullar fortfarande på en annan bil.

Är du/ni mest ute efter goare stuk och någorlunda bättre väghållning, så är de helt okej.
J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
Clintan, vars kan man köpa JOM?

Förlåt om jag snor lite av din tråd rx-7 ;)
tillbilen.se hade i Göteborg, men tror de gått i konkurs.

Annars kan du köpa från dem direkt via deras hemsida från Tyskland. Kan du spara ytterligare någon tusen lapp.

Jom.de
Tackar för tippsen,JOM har hova.com och dom har 15% rabbat nu så e ett bra läge o handla nu.

Mvh Hans.
Märken som JOM,TA-Technix o allt vad de heter hittar du för under 2000kr på ebay.de, inkl frakt! Länk
Al
30
Alaa-c
316i Coupe -95
Jag köpte mina på Schmiedmann.se

2200Kr inkl. frakt, extreemt billigt.
Går o sänka bilen en hel del om man vill ''slamma'' den på marken. Hållbarheten kan jag inte uttala mig om än.
Blev ett från Schmiedmann,de billigaste dom har så får väll se vad det är när det dyker up.

Mvh Hans.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ni som står och väljer mellan JOM och TA technics. Välj TA alla dagar i veckan. JOM är det sämsta skit jag någonsin upplevt.
Mjukare än original m-chassi. Gängorna på ena framdämparen gav upp efter ett par månader.

TA var jag ganska nöjd med med undantag för att bakfjädrarna är något för mjuka.

Ni som ska använda bilen under vinter och planerar att ha den kvar ett tag rekommenderar jag en rostfri modell.
Det är som natt & dag efter en vinter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.