AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.377

Tändkablar till en 95ans 750?

Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Chevrolet Van Hitopp 00" Familjekombin
Hej jag har precis inhandlat mig en 95ans e38 och förra ägaren har av någon anledning bytt ut tändkablarna emot vad jag misstänker vara typ biltema eller nått liknande fabrikat, Jag undrar därför om det är nån som besitter ett par såna (med par menar jag allihopa) eller om det är nån som vet hur man kan kolla vilka skrotar som har en 750 ståendes? Eftersom jag inte kan hitta några tändkabelsatser på skrotarnas mecka Laga.se eller bildelsbasen.se, Är det samma tändkablar till alla e38:or (750) eller skiljer det sig beroende på årtal?.

Har andvänt sök funktionen och sett att det varit på tal förut ang dessa men då var det om vart man kan köpa nya nånstans.. och det är inget problem det har jag redan hittat men efter årets julafton och extremt krävande ungar ser jag detta som ett mindre tänkbart allternativ just nu haha
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej.
Det är samma till alla e38. Du kan beställa ny sats påH2M Racing HB i Östersund.
De säljer Magnecor Siliconkabel satser, fin fin kvalite. Tror jag betalade 2300kr för en hel sats 8mm kablar.

H2M Racing HB
Adress: Odenskogsvägen 30, 831 48 Östersund
Telefon:063-13 80 10

Lycka till.

Mvh
Skalman

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
samma till alla e38 750 ska det vara :)
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Tack så mkt för svaren!, Har hört att dom ska vara väldigt känsliga då det gäller tändkablarna och typ endast orginal gäller för att dom ska gå rent och utan vibrationer? men dessa funkat alltså ypperligt?.
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Jag skulle vilja säga att dessa är bättre än original, och tillverkas på beställning för gällande bilmodell och kravspecar. Har kört 3000 mil med dessa.
Att finna schyssta kablar på skroten är nästan omöjligt, jag gav upp efter månaders jakt.

Mvh
Skalman
jo
33
johanlu

Corvette-70 Prostreet540(8.8liter.739hk 909nm
Har en uppsättning kablar som du kan få.
Skulle tippa på att 1-2 är kass. Dvs vibrationer på låg å mellan register.
En tändhatt är bytt.
Upp till dig att mäta och pussla ihop
Bättre att dom kommer till användning än ligger på hyllan tills dom slängs typ

mvh Johan
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Oj sorry har inte kollat denna tråd på ett tag, Allt har ordnat sig men tack för svar och erbjudandet. =)
Hej inlinguish,

Vad är det för svar? Vad var det som var fel?

Forumet lever mer på svaren än på frågorna!

/Lennart
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Svaret vart faktiskt att jag var och köpte nya orginal trotts bra erbjudanden och tips. =)
Th
593
Theobald
750ial -88
Får man vara nyfiken och fråga om priset? Ligger dom inte på mellan 6-7000 kr?
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

ingen fara 2355:- per sida, Tog dock en veckan innan dom fick hem dom. Beställde från m-bilar i västerås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.