|
|
|
|---|---|
|
Jag har letat och letat men hittar inga utbytes lampor till angel eyesen som inte är LED! Bilen är en X5 2005 och det måste väl finnas en annan lampa att sätta i istället för original lampan. Men vart jag än letar så kommer bara LED LED LED upp! Blir fan galen. Borde väl bara vara att byta ut lilla lampan till en annan typ av halogen! Då ringarna är tillverkade för det. Mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Står det ingen beteckning på själva halogenlampan ?? Angeleys på tex E39 kan man byta halogenlampan istället för hela hållaren ink lampa om man är lite pysslig. Länk dessa heter. Ba9s sockel med en Minihalogenlampa 12Volt-10Watt Philips 12082 eller Osram 64113. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har faktiskt inte lossnat och kollat. Dom är inte trasiga eller så utan vill bara byta för utseendes skull. Men ska ta mig en titt på det och se hur den sitter ihop. Blir bara extremt förvånad att det inte bara finns andra halogen lampor att sätta in med samma original sockel. Sen borde det ju finnas någon som är X5 xenon -05 strålkastar expert! :P |
|
|
Blir lite konfunderad faktiskt. Du vill byta original (halogen) till annan halogenlampa, för utseendets skull. Hur vill du att det skall se ut, ännu vitare ljus eller något annat? FP |
|
|
Ja finns det inte olika typer av styrka och sken på halogen lampor? |
|
|
Egentligen inte, nej. Dvs det säljs ju ibland en del stylinglampor med färgade glas osv, många vill ha blåaktig färg osv men annars är det inget speciellt man kan göra genom att sätta dit en annan halogenlampa. Förmodar att du inte vill sänka ljusstyrkan, och att höja går inte heller utan att överhetta lamphållare osv. Berätta gärna vad det är du vill uppnå med bytet. FP |
|
|
Okej folke. Jo ville ju haft ett starkare sken med kallare känsla. .men i och med att det inte är anpassat till att sätta i någon led lampa I original så tänkte jag att det borde väl finnas någon typ av halogen med anorlunda sken. Mvh |
|
|
OK I ditt fall är det nog en LED-variant du skall kika på isf. Här är en guide, förmodar att du kanske redan kollat runt hos olika leverantörer. Det är inget större problem att få detta till att fungera även fast det inte sitter LED som original. Länk FP |
|
|
Ja har allt kollat runt. Men tycker att nästan ingen är nöjd med det som satt in med led i angel eyesen! Alla säger att det blir kass och då kan det kvitta känns det som! Men frågan är ju då egentligen vilken led som verkligen blir bra! Ska man köpa över ebay och satsa på stark watt i led eller vad? Tack folke för att du tar dig tid till detta! =) Mvh |
|
|
Jag vet inte vilka du har hört med. Döm själv om resultatet på bilderna i länken ovan. Jag har testat en omgång LED-ersättare, funkar bra. Ebay eller egen import från Kina är OK, eller någon av de svenska stylingfirmorna. Satsa på 5-6W (riktiga watt), glöm de som lovar 10W eller mera, dessa skulle kräva en större kylare än vad som får plats. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.