|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| andreas_lofgren: Xenonkungen tar 1395kr per par, dvs. 1395kr för två styck Philips lampor. | |
|
Vet inte varför du refererar till ebay? Har jag nämt det eller jämnfört med det? Jag bara fråga om du tyckte det var värt det. Inte mer eller mindre. Sak samma tycker 1700 för en lampa är fel oavsett vem som säljer den. |
|
|
Enig med er att det är sjukt dyrt.. men detta via BMW (Bilia), orginal lampor.. En verkstad som jag litar på i Sthlms området. Men det är klart, med facit i hand kanske man borde ha lämnat in bilen till en Meca eller Mekonomen.. Vill inte ge mig på jobbet själv då jag förstått att det är högspänning och viktigt att man handhar dem rätt etc... (Säkert utspritt från ÅF). Har betalat och det lyser, men helt enig med er att det är svindyrt. |
|
| Måste ringa och höra, ser att Shmiedmann kör ett set för ca 1000kr till E90... Kan det vara så att de sålt de styckevis fast det borde vara för båda...? | |
| Googlat en del och när det gäller xenon byte på märkesverkstad så verkar hela bilvärlden köra med "ripp off". På en DKV kostar det omkring 6000.. Men de måste tydligen demontera hela fronten. Volvo hade också riktigt höga priser.. Så det är nog bara att köpa läget... | |
| Precis hemkommen från besiktningen och fick besked om att ena lampan fått en rosa ton och snart måste bytas. Kollade med BMW i Uppsala och fick besked om att det kommer att kosta ung. 3000 att byta båda. 1200 spänn styck och runt 700 för arbetet. | |
| Sigdarve: Köp två stycken xenonlampor från exempelvis Xenonkungen. Där kostar de antingen 1095kr eller 1395kr beroende på vilken sockel du behöver. Sen byter du antingen lampan själv eller lämnar in bilen och låter en verkstad utföra arbetet. | |
| Chris: Tack för tipset. Får se om jag törs ge mig på att byta själv. | |
| Sigdarve: Köp inget annat än äkta Philips eller Osram lampor. De billigare är oftast sämre och i vissa fall skadar de även tändenheter och styrenheter. | |
|
Lichtex är en stor seriös firma i Tyskland som säljer originallampor till mycket bra priser. www.lichtex.de Jag fick också ett pris på BMW på 1700 per lampa men jag köpte två st för ca 650 kr inkl frakt från lichtex och stoppade dit dem själv. Plättlätt att byta på e39 iallafall. Denna köpte jag till min bil som jag tror är den standardlampa som BMW brukar stoppa i. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.