|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte byta lampor rätt så snart och skulle vilja ha lite annat ljus än original på min X5 E53 -05 Tänkte på Länk Och köra på 6000K istället för 4300K som original är. Vad tror ni om det? Bra erfarenheter?? Dåliga?? Någon fara för lyktorna bara för att man ändrar kelvin? Mvh | |
|
6000K lyser "blåare" än 4300K och sämre, inget att rekomendera vintertid när ljuset verkligen behövs. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har alltid kört 6000K och varit jätte nöjd. Nu sist testade jag dock 5000K och wow!!! Ljuset är så mycket bättre! Känns som att det är mer botten/grundljus än 6000K ja svårt att förklara men det blir i alla fall aldrig mer 6000K. 6000K kanske ser ballare ut men 4300-5000K ger helt klart bättre ljus enligt mitt tycke. Detta är dock en uppfattning som jag vet många har olika åsikter om. Kan kanske bero på person till person vad som fungerar bäst just till deras ögon. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Läs själv vad xenonkungen skriver. Tycker de fått till beskrivningen mycket bra: Länk _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Tjenare gubben! Jo jag har faktiskt beställt nu med 5000K och även 6000K Så blir ett par vinter lampor och kanske ett par sommar lampor om jag nu skulle vilja skifta. Men blir 5000K i första hand. Tack för länken har allt läst den, men ville ha folks egna erfarenheter. än en text av ett sälj företag ;) Tack för att du tog dig tid att svara. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.