|
|
|
|---|---|
|
Hej alla jag har ett konstigt problem .. när jag trycker bromspedalen i botten dvs hårt så fastnar den där i botten och bilen bromsar hårt det går att dra tillbaka med foten och det kommer ett klick ljud när man drar tillbaka den är hård att dra tillbaka annars funkar blobsarna fint vid normal broms felorsak? farligt? Ja 530d - 99 | |
| Jag hade en Passat för några år sedan som uppförde sig på liknade sett. Bromsarna la på efter ett tag,bytte ok+skivor fram men det fortsatte ibland, till slut så hittade jag felet..det var själva bromspedalen som hakade fast i inredningen vid pedalstället..den fjädrade inte tillbaka riktigt utan den låg på litegranna hela tiden. kostade några tusen i onödan =) | |
|
Huvudbromscylindern som kolven fastnar i. |
|
| Jag har precis samma problem... de hände första gången på is förra vintern. Då jag körde in i en sten så ställde jag mig såklart på bromsen stenhårt sen precis när jag körde in i stenen så fastnade bromsen nere i golvet. Och bromsarna låste sig. Sen fick jag dra tillbaka pedalen upp igen och då släppte bromsarna. Har hänt flera gånger vid riktigt hårda inbromsningar... vad kan det vara ? Snälla hjälp ! Mvh | |
| BMWRobin, du bör omedelbart sluta åka runt i din bil, förr eller senare kommer du smälla in i någon om du inte fixar felet, troligen är det huvudbromscylindern som gett upp och tätningarna fastnar i den, troligen till följd av att du trampat den förbi de vändkanter som kan bildas i den, till slut kommer tätningarna att gå sönder och då har du inga bromsar alls, gör oss alla en tjänst och lämna in bilen till någon kunnig mekaniker och se till att få felet åtgärdat. | |
| Detta har beprövats på tullinge flygfält så du kan vara lugn och själklart kör jag inte med bilen och varför jag frågar var för att jag ska kunna fixa problemet och rulla igenom besiktningen. Tack för svaret och mindre tck flr attityden. Robin | |
| Glömde även nämna att jag va inne på mekonomen och killen gnuggade sig i huvet och svarade : eh.... ja du.... eh... du kan ha dåliga bromsslangar som får utbuktningar. Så jag har redan varit på verkstad och bytt bromsledningar och slangar. Men samma sak hände när jag tvärnita på flygfeltet. Mvh Robin | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.