AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.263

m5 e39 få bort hatthyllan?

Ma
6
Martinbimmer
M5 E39 -01
Nån som demonterat hatthyllan m5 e39 ?har lossat allt man kan lossa men den sitter som berget nån som vet å kan förklara vore snällt?mvh
fredde 7
Hej!
Var länge sedan jag tog väck min, men det jag kommer ihåg var att man fick ta väck baksätet, samt säkerhetsbältena(rullarna) dra ut bältet max och spära dem med tape eller liknande.
Har du elgardin så ska den väck med.
Jag har inte stora ljudet i min, men eventuellt om du har det så sitter det två basar som kanske är fixerade i hyllan.
/Fredrik
Ma
6
Martinbimmer
M5 E39 -01
ok jo baksättet är bort å alla plastdetaljer med .tagit bort allt man kan känns de som.basarna är ju skruvade i plåten under hatthyllan går ju inte lossa förens man tagit bort själva hatthyllan eller?.elgardinen vet ja inte hur man får bort .de ända är ju tre muttrar på undersidan å dom har ja lossat men den sitter hårt känns som den är skruvad nånstans men finns ju inget ovanifrån .blir tokig snart:S
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Borde inte vara så svårt, Länk

För e38 funklar det så här som lite sidoinfo, Länk
Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
Elgardinen kommer ut tillsammans med hatthyllan. Någon måste trycka upp de tre gängorna uppåt samtidigt som någon innifrån skakar loss hyllan framåt. Det gäller att få upp gängorna över plåten och sedan rycka o dra.
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Du ska plocka av C stolps klädsel med,

Om ja inte minns fel så satt antigen clips eller skrivar under till från bagaget,

Visa användare
940
bmwe392001
E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic

F36 420xD -16 (N47D20)
Sparkling Brown Metallic
C-stolpsklädseln ska självklart av. Sitter med skruv under lampan men även clips. Hatthyllan endast med de tre muttrarna (endast hatthylla med elgardin).
Ma
6
Martinbimmer
M5 E39 -01
Ska fortsätta imån å se om ja får loss den =) den verkar sitta lite ..tack på förhand folket .mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.