|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, finns det någon vänlig själ som vill kolla upp i manualen hur långt man får bogsera sin stackars 540. Det är ett nödläge, annars hade jag inte funderat på att bogsera... Om det är någon som har manualen som PDF (den för 540) så är jag intresserad. Annars kanske någon kan svara på hur enkelt det är att skruva loss kardanen. 4 bult har jag hört, men är det tämligen enkelt? Eller sitter bultarna som satan? och man måste slita för att få kunna vika den åt sidan? | |
|
Max 70km/h och max 150km gäller för alla E34 Aut utom 518i och 525td som har max 50km/h och 50km. Växelväljaren i läge N. Instruktionsbok på Tyska finns inscannat på e34.de. Stephan |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Eftersom det dyker upp frågor då och då som har anknytning till instruktionsboken så har jag lagt upp en PDF av en engelsk E34 instruktionsbok för 520i,525i,530i,535i,534td (dock inte min inscanning) Länk Varför sparas inte instruktionsboken sålänge man har bilen? Tycker mig ha sett flera inlägg där det står att den nya ägaren inte fick med någon instruktionsbok till bilen. |
|
Jag har sett flera (eller om det är samma) PDF:er, men ingen av de jag sett innehåller instruktioner för bogsering av 540... Men Stephan, du kollar i just den boken gissar jag? Jag menar det är väl olika lådor i de här, och 5HP30 lådan är ju allmänt känd som känslig... |
|
|
Ok, så jag läste på lite extra på lådan, och det verkar som att ZF's 5HP30 har dubbla oljepumpar (en på primär och en på sekundär axel) däremot verkar det som att efterföljaren (5HP24 som sitter i senare e39 och e38 740, som jag förstår det) inte har dubbla pumpar, och därför inte bör bogseras. Allt enligt: Länk //Markus |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Just det, är ju en helt annan i 540i - bra poäng! Kom på att E32 740i har ju samma låda som E32 540i, men självklart så har jag bara en E32 manual för 730i,735i,750i. |
|
mcan; Japp kollade i boken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.