|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vart jag hittar bakre fjädrar i standardutförande till min Z4 2.5si -07. En av fjädrarna har gått av. | |
|
Din BMW-handlare är ett hett tips. Annars www.schmiedmann.se. /Masten |
|
|
Tänkte undvika BMW-handlarn då kvaliten är så usel (bilen har gått 4500 lugna mil). Det finns ett upprop på Z4-forum.com "Broken Springs - List (add yourself if you've been affected" så felet verkar uppstå allt för ofta. Kollade på Schmiedman och det finns inga fjädrar listade på deras sida, bara monteringsdetaljer för bakre fjädrar. Kanske kan man söka vidare där om man har artikelnumret, men detta fanns förstås inte med på de BMW OEM-siter som är tillgängliga på www. |
|
| www.lesjoforsab.com | |
| Länk Ursäkta att jag inte lyckas få med klickbar länk. | |
| Lyckades visst, Gå på Simplified search så hittar du alla BMW-modeller där. | |
|
Det enda jag kan hitta är gasstötdämparna som håller upp bakluckan (efter att ha valt 2.5si 2007? |
|
|
De går av. Både på z4:an och på E46:an (samma usla konstruktion, i detta avseende). Din bil är en -07:a. Sannolikt vinterkörd. Ja, då kan du kanske räkna med att ett par nya håller ungefär lika länge, dvs ca 5 år. Kostar max 3000 kr paret. Det är bara att svälja förtreten. Se det som en typ av fortkörningsbot, det är ju typiskt sådana "oförutsedda" utgifter som dyker upp här och då... |
|
| JR 1; Ja det ser så ut. Skumt. Skicka en förfrågan. | |
|
Fick ett tips och hittade fjäder (inkl. OEM-nummer) på mister-auto.se. De hade även en hel del andra Z4-prylar till vettiga priser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.