AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.415

Kostnad läsa felkoder hos BMW i Sthlm?

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hej, min E83 var lite väl grinig vid kallstart efter en natt utan mv i -22C. I -10 ganska OK men i -22 fick jag gnugga ett bra tag innan den tände. Står normalt alltid i varmgarage och bor i Sthlm och då hoppar den igång på ett kick.

Jag vill nog kolla upp detta innan jag byter glödstift (4x 260 kr) men undrar vad de olika BMW verkstäderna tar för en felkodsläsning. Bor i Solna så de ligger väl närmast till men skiljer det flera hundra kan jag åka någon annanstans.

PS.
Vad jag läst här så verkar man inte få någon lampa i kupén för dåliga glödstift samt att kina-felkodsläsarna inte verkar se en sådan sak. Stämmer?

fredde 7
clogging plug cylinder?(1-4)
borde vara den felkod du borde kunna läsa ut. den tänder som du skriver ingen lampa på panelen.
Lagras och utläses i DDE, så även vissa kinaläsare borde kunna läsa detta.

Ps:4x260 är nog inte långt ifrån vad bmw tar för att läsa felet, och då är alla fyra nya;)
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Det var lite det jag tänkte att det känns dumt med dubbla summan *om* det är stiften som är dags att byta (troligt). Å andra sidan är jag väldigt nyfiken på att veta om datorn tycker att de var dåliga. Det blir byte hemma i Stockholm så jag kommer troligen inte att kunna upprepa "felet" då jag förmodligen inte kommer att kallstarta i -20 grader mer i vinter :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.