AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
951

Svårstartad och kan ej hålla tomgång efter kort körsträcka.

TB
22
TB303
320i Sedan -00
Har fått problem med ojämn motorgång och startsvårigheter som yttrar sig efter kortare körsträckor. Startar jag med kall motor så finns inga problem, helt normal motorgång och håller tomgången. Så länge jag har motorn igång och kör yttrar sig inga problem alls. Har den dock blivit lite halvt varmkörd och jag stannar och stänger av motorn, blir den efter det svårstartad och får en ojämn motorgång, lägger till och med av emellanåt. Låter även som om den misständer om man varvar upp med, smäller lite lätt..
Någon som har en ide?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kolla stiften, olja stiftbrunnarna,sen kan det vara lmm,kamaxelgivare.kan vara ide att åka till en verkstad för felkodsavläsning

628csi
Hade ungefär liknande symtom och när dom läste av felkoderna så byttes båda kamaxelgivarna och problemet försvann.
TB
22
TB303
320i Sedan -00
Får väl ta den till verkstad trots att det tar emot. Första gången det inträffade var när jag kört nästan snustorr på bensin. Tankade och startade, direkt kom ojämn motorgång och att motorlampan började lysa. Hade med detta även dåligt batteri så jag trodde först att felet kunde bero på det alt skit i bränslefilter. Lampan har ej lyst mer sedan batteribytet. Ska den inte börja lysa igen om felet kvarstår? Eller hur fungerar det?

Har varit inne på bränslepump med, men att det skulle vara något med kamgivarna eller lmm låter mer troligt tycker jag. Är inget ess på elektronik men blir konfunderad när den fungerar normalt med kall motor. Tycker då att man kan utesluta mina första teorier.

TB
22
TB303
320i Sedan -00
Hrmm, dags att uppdatera då det alltid är trevligt att veta vad felet var. Givaren till kamaxeln (insug) hade gjort sitt, som i så många andra fall jag läst om här. Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.