AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.346

Aktiv bas, två budgetalternativ

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Hej!

Har en E39 touring 2002 som jag tänkt dra kablar för slutsteg i två syften och behöver lite råd. Till vardags är tanken att jag ska ha en JBL 12:a med separat steg. Kommer inte ihåg specifikationerna på steget nu men det är i alla fall avsäkrat med en 40 ah säkring. Lådan är byggd efter elementet och är på 46 liter. Med tanke på att lådan tar en del plats i skuffen kommer den få plockas ur vid våra långresor. Men jag skulle ändå vilja ha lite ljud när vi åker längre och tänkte därför skaffa en slimmad billig låda att ha vid dessa tillfällen. Har hittat två st alternativ som jag skulle vilja ha synpunkter på:

Länk
Länk

Clas i sjön lådan tycker jag själv ser mest lovande ut.

Vidare hade jag tänkt att köpa en hög-lågnivå omvandlare för att kunna få ihop jbl-lådan. Min fundering kring detta är vad det är för färg på högtalarkablarna i högtalarna i taket bak. Tänkte sno signal där. Och var jag lättast hittar kablarna. Finns de vid cd-växlaruttaget vänster bak? När det gäller remote har jag förstått att det ska vara en vit/lila kabel, rätt eller fel? Och slutligen antar jag att jag måste skifta säkring när jag byter mellan lådorna....

Mvh Martin
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Hoppa de där aktiva lådorna!
En bas på 15A lär inte låta mer än de befintliga högtalarna du redan har i bilen.
Börja istället med att installera ett bra steg till dina högtalare(ev kan du kanske byta ut dem mot några bättre), det gör garanterat mest för ljudet.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Ett annat alternativ är att bygga lite ;)
Länk
Minireservhjul och allt ryms under utan problem och nu i jul åkte vi 5 pers med packning och julklappar = fullt bagage :)
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Snyggt! Men tyvärr har jag inte kunskap att fixa något liknande själv, och att lämna bort till firma kommer aldrig bli prioriterat hemma hos oss, har delad ekonomi....

Men har ni några råd gällande frågorna om inkoppling då? Min gamla jbl-låda står ju ändå och skräpar i förrådet nu.

Mvh Martin
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Högtalarkablarna i din bil har jag ingen koll på. Du får väl öppna upp lite och kolla.
Däremot så kan jag tipsa om Audison hög/lågnivåomvandlare. Den har inbyggd remote, så slipper du det problemet. Den funkar kanon, har själv använt den.
Länk

-------
Min bil suger inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.