|
|
|
|---|---|
|
Hej, detta problemet har varit nu i ca 2-3 veckor men nu upplever jag det som mer. När jag kör landsväg (håller mellan 80-110km/h) så är det något som händer och den börjar blurra och man tappar hastighet hur man än gasar. Sen räcker det bara med att starta om bilen så går den som den ska, men kan gå väldigt oroligt på tomgång (blurrar väldigt mycket då med) vad kan det vara? Trodde först det var stiften men om det hade varit dom så hade det varit så hela tiden och inte bara kommit då och då? Kan det ha med insprutningen att göra? att blandningen mellan bensin och luft blivit fel? Detta händer aldrig när man kör i stan utan bara när man håller en högre hastighet en tid. Och alltid när man startar den när den har stått ett par timmar så rycker det väldigt i början tills den piggnar till. Hoppas någon har varit med om samma eller liknande eller vet iallafall vad det kan vara! Mvh Henrik | |
| Hade en volvo 940 i höstas som betedde sig likadant, tappade kraften helt vid körning men efter en omstart fungerade den bra, fram tills att det hände igen och till slut inte gick igång alls och blev stående en halv dag och blev massakerad av en lastbil innan jag hunnit bogsera bort den. Misstänkte att det kunde vara bensinpumpen i tanken som spökade men hann aldrig byta ut den. Kan vara värt att ta en titt på? | |
| ojdå, okej. ja det kan det vara! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.