|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har börjat snegla lite mot Tyskland för att ev hämta hem en bil, siktar på en sen 325i E91. Vad får man ut av ovan nämda garantier. Är de värda något i Sverige eller är man hänvisad till Tyskland eller rent av till handlaren i fråga? Anders | |
|
De gäller i Sverige men du får först betala reparationen först och sedan ansöka om att få pengarna utbetalda. 325or finns i mängder i Sverige, är det nåt särskilt du letar efter eftersom du vill importera? Du tjänar sannolikt inga pengar på det. ------- //Lövet |
|
|
Hej! M-paket finns inte på så många svensksålda jag sett, sen tycker jag att tyska marknade generellt har mer att erbjuda och oftast mer/bättre utrustade bilar. Jag vill helst ha en nyare än -10 och mindre än 4000 mil Anders |
|
|
Letar du efter en så pass ny bil hade jag definitivt valt en Premium Selection från en handlare med gott rykte. (Googla på namnet och i fall du inte är slängd på tyska så kör texten genom Google Översätt - brukar fungera bra). BMWs nya site för begagnade bilar är riktigt bra med möjlighet till att verkligen söka på de tillbehör man gärna vill ha i sitt objekt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
BMW i Sverige handhar inte Europlus utan du får själv administrera det. Inga större problem egentligen men man får ligga ute med pengarna 4-5 veckor. Kan dock tycka att det är rätt irriterande att BMW Sverige inte fixar detta. I Tyskland påstår man att det fungerar smidigare i alla andra europeiska länder men att Sverige är ett undantag. Vet inte om det stämmer men det skulle inte förvåna mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.