|
|
|
|---|---|
|
Hej Upptäckte att på min e91 09 så har vänster ljusspolning försvunnit!! Är det någon som har tips på om jag kan fixa det själv, eller är det verkstad som gäller? mvh Tord | |
|
Jag försökte bifoga en bild men jag vet inte hur man gör ? /Tord |
|
|
Är det själva spolningen eller bara plastluckan? Plastlucka finns att köpa för 170kr på BMW. Tyvärr är den olackad så du måste även köpa färg ock klarlack... totalt 500 spänn. Spolarmunstycke finns också att köpa och är inte så svårt att montera. |
|
|
Tord, för att länka en bild kan du gå in på Länk Ladda upp din bild, sen skriva länken här i tråden. Mvh |
|
|
Ok då förstår jag allt är borta, kollade på bilddelsbasen där finns från en 06a kan den passa? bilden har rätt färg :) /Tord |
|
|
Bildtest [URL=Länk |
|
| Länk | |
| Länk | |
|
Lånar tråden lite.. Samma sak har hänt på min bil. Locket är ju inga problem att köpa men vad heter själva spolningen? Säger man spolarmunstycke? |
|
|
Hej Kolla här Länk du byter på ett par timmar :) Tord |
|
|
Teleskop-pump tror jag det kallas. På min f.d e91 LCI började det läcka i pumpen på vänster sida så jag fick byta. Tror jag gav ca 700:- på BMW. Är inte helt ovanligt att de börjar läcka efter några år så personligen skulle jag inte köpa en på skroten, då kan man åka på ett till byte när som helst. |
|
|
Du måste bl a demontera hela fronten vilket du kan se på länken. Länk Bmw tar ca 1500 för jobbet o ca 750 för spolaren. Mvh |
|
|
Jag vet inte om jag gjorde fel men jag tog bort innerskärmen sen gick det att fixa och som jag skrev ett par timmar /Tord |
|
|
Tack för svaren :). Det låter ju ganska billigt ändå för att vara på BMW verkstad. Jag pallar inte att lägga flera timmar på det, får bli en sväng till verkstan då jag även har fått något elfel, tre st lampor har slocknat bak (ja, jag har prövat att byta dom utan resultat) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.