|
|
|
|---|---|
|
Blir galen har försökt googla och letat för fullt utan resultat.. Har en e36a cab -94a 320i som suffletten har fungerat finfint i tills en dag då den bara var helt död, Händer ingenting då man trycker på knappen, har hört talas om en huvudsäkring i bagaget vid batteriet... Men jag har rivit ut hela klädseln utan resultat till att hitta någon säkring, så om det bara finns i vissa årsmodeller vet jag ej? Eller om den kan sitta på nått annat ställe, eller finns något relä.. Så Om någon har lust kan dom få maila bild på denna säkring till mig, men allt annat i bilen verkar fungera fint, samt att alla säkringar fram i motorrummet är hela, så nu fungerar den endast då jag drar i nödspaken under baksätet. Så alla tänkbara tips är välkomna Med vänlig hälsning, Andreas | |
|
Efter att du dragit i nödspaken så ska motorerna återställas - om jag minns rätt är det två motorer som man frikopplar med spaken som man sedan ska lyfta åter. Har fått hjälp att göra det en gång för mycket länge sedan men minns inte exakt hur man gjorde det - den ena sitter under inredningen i skuffen till vänster långt fram om jag kommer ihåg rätt. Men om det började krångla innan du drog i spaken så har jag inga bättre tips än säkringarna. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Aa de sluta fungera innan jag ryckte i spaken tyvärr, aa gissar också på någon säkring frågan är ju bara om de finns nån speciell nån stans för dem i motorrummet är alla hela |
|
| Kolla microbrytaren i/vid bagagerumslåset (sitter i bagageluckan). Om den inte ger signal om att bagageluckan är stängd så händer inget, har för mig att det bara blinkar rött vid knappen då (gäller helautomatisk sufflett) | |
|
94 var det halv-autocab som gäller - helauto kom senare. Men det kan mycket väl vara brytaren till bagagluckan som inte signalerar stängd - även halvautocab är blokerad om skuff-luckan inte är stängd. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.