AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.315

Fjärrstyrt centrallås på BMW E39, bil-elektriker i Göteborg?

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tjenare. Har en BMW 528 E39 -96, tyvärr utan larm eller fjärrstyrt lås. Dock så har den ju centrallås. Börjar bli lite trött på att hela tiden låsa upp med nyckeln, så jag har sett lite olika lösningar.

Länk

eller

Länk

Länk

Tror ni att något sånt här eller liknande skulle fungera? Man ska tydligen bara behöva dra ut kabel till förardörren, då det finns någon slags "trigger" där som öppnar hela centrallåset.

Om det nu går, vet ni någon som kan göra det i Göteborgs-området? Antar att det är för svårt att göra själv, för en novis som mig.
Vill ju inte lägga ner för mycket pengar heller, är man fattig student så är man, plus att det känns dumt att lägga ner tusenlappar på en sådan här grej, då kan man lika gärna köpa en ny bil.

MVH Naikon
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Hej, jag gjorde så här till min 528'a:
Köpte en antenn förstärkare på skroten. Länk 300:-
En kabel mellan antennförstärkare och LCM-modul BMW no: 82 92 9 405 601 70:-
En ny fjärrnyckel till bilen ~ 700:- inkl. inprogrammering.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tack för svaret!

Du vet inte om något av dom alternativen jag postade är smidigare att installera? En på Garaget.org sa att det var bara att installera modulen bakom handskfacket, och det låter ju lite lättare, då detta inte är min grej riktigt :)

Och vad är det för nyckel du pratar om? För en fjärrnyckel på BMW kostar ca 1700:-, ett misstag som jag redan begått. Köpte en fjärrnyckel hos dom, för jag trodde att alla E39 hade fjärrlås. Men icke som icke. Blev en liten tvist där, men dem var schyssta och tog tillbaka nyckeln.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.