AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
21.113

Vilken ordning ska jag börja modifera min 335i e93

Sida 4 av 4
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Hur som helst så är inte jb dåligt.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jb är inte dåligt men cobb är bättre i min åsikt. har testat det mesta...
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Menade inte att starta ett Mac pc krig :P
Hur är det med dtc,n blir den tokig med trim eller kör alla med den av?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
DTC har ingenting att göra med trim . den kommer att störa mer visst pga högre effekt. jag kör alltid med DTC off en gång . inte helt.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Samma här. Ska man köra aktivt så slår jag av deb till första läget
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Kan man köpa cobb i sverige någon stans? Får tacka för hjälpen tillsvidare, blir säkert fler frågor framöver.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
du måste köpa från USA som allt annan för 335. Kolla protuningfreaks sida , dem har combo med IC också.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
niodun, kul att du ska ta steget uppåt. ser att du också håller till i malmö, sägs om att sluta upp en dag och testa lite så du får se hur bilen utvecklas när du moddat lite?
Kör med stg 2 aggr + FMIC.

Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
enrita, tack för tipsen!
OB, hade varit svinkul. Pmar om att:)
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Tänkte kort sammanfatta lite hur det gått för mig. Och kanske lämna lite tips till andra som funderar på att se vad n54 motorn verkligen kan ge.
Jag beställde COBB Ap direkt från cobbtuning.com, minns inte exakt vad jag betalade. Men ett stort tips till er som beställer ap från usa är att be dom skriva ner värdet på paketet, jag fick betala härliga 1900 sek i tull och moms.
Att sen flasha ecun tog lite längre tid än väntat, först fick jag uppdatera mjukvaran i apn, men supporten från cobb var snabb.
Jag kör stg 1 aggressive 98okt soppa. Bilen gick mycket bra, till igår då den plötsligt började flämta och motorn knackande vid gaspådrag när jag försökte hänga på OBs stg2 bil. Det visade sig vara misständning, och jag ska nu byta tändstift på bilen.
Min bil har gått ca 13500 och tändstiften byttes vid 7600, så det var definitivt dags i vilket fall. Jag har även bytt olja i växellådan i förebyggande syfte.
Tror det är viktigt att inte vänta sig ett fullkomligt smärtfritt bilägande när man börjar trimma, det blir fort dyrt att köra en moddad bil. Och precis som enrita skrev så är det lika bra att beställa ic direkt, blir nog dps också snart.
Men mina två viktigast tips är nog, kolla om det går att få värdet på paket från usa nedskrivet, och byt tändstift innan du trimmar.
Hur som tycker jag det är värt det, vilken bil det blir!
Känns som jag bara precis börjat se vad n54 motorn går för.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.