AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
21.114

Vilken ordning ska jag börja modifera min 335i e93

Sida 3 av 4
Visa användare
789
johmei
335i E92
De E lugnt Roy, fin bil du har. Vissa problem å få ner kraften igår! Du får langa i map0 nu så du inte vänjer med effekten när greppet kommer tillbaka. Större upplevelse att jämföra stock och bara tune i samma miljö!

Ser fram emot å se/åka LC start med FBO. :-)
Var kul men inte så imponerande i gårdagens ishalka.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Gött, ännu en HP-junkie som fastnat i missbruket... :) Nu kommer du aldrig uppskatta en "vanlig" bil igen!
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Tack johmei. Jag är super nöjd med bilen. Längtar verkligen till sommaren. Det ska bli så nice att glida runt ner cabbat. Senare när jag startade bilen så gjorde den sådär med mätarna som vi ville. Men när man går in i menyn så visar den inte att man valt den menyn. Konstigt!

Joxgbg: det kanske blir svårt att gå tillbaka till vanlig bil efter man har trimmat. Man får helt enkelt köpa en gtr eller nått
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
[IMG]Länk

Fin dag smutsig bil
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Gult värre ;)
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
OB: bara tillfälligt. Jag tog bort mina xenon för att dom var för starka. Det ska snart komma på ett par led istället
Visa användare
519
OB
Kommer bli snyggt Roy. Vart en överraskning när jag såg det gula ljuset på din fina bil. Hur långt har du kommit i dina planer för 2013? :)
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Chip monterat. Ic, dp och luftfiltet installeras när det börjar bli vår på riktigt.
Jag kör på map 1 på mitt jb4 och det släpper bara hela tiden när man gasar. (Lite frustrerande)
Visa användare
519
OB
Härligt att du lyckats hålla dig ifrån att montera delarna, kommer bli en härlig upplevelse när du lagt på allt och tar din första runda med sommarsulor.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bästa map är 5 som är autotuning. även efter IC och dps kan man fortsätta köra med den kommer att ladda mer själv.
vilken board har du ? G5 ISO?
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Just nu lör jag på map 1. Det var den som valdes själv och den som är rekommenderad vid bara chip. När jag får på dom andra grejerna då kommer jag gå över till map 5.
Just har jag board G4 men jag ska uppgradera den snart. Kanske i samband med installeration av dom andra grejerna. G5 ska tydligen vara bättre för dkg lådan och man vill ju ha grejer som bilen mår bäst av.

OB: det är inte lätt.. jag vill ha på allt men sen när jag går ut och kör och det bara släpper så känner jag bara att det är helt onödigt just nu
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Ny här, så börjar med att säga hej!
Tänkte att denna tråden passade mina frågor rätt bra. Har läst så mycket jag kan hitta och förstå om chiptrim av 335an. Jag har en 07 automat som jag kört i ett år nu och börjar bli sugen på att öka effekten lite. Först tittade jag på bsr men efter att ha läst och läst lutar det åt jb4. Nu är min fråga, min bil har gått över 13k och förra året havererade vattenpumpen och motorn överhettade, finns det något jag ska tänka på om jag ökar effekten på en så "gammal" motor. I övrigt är den i utmärkt skick, och aldrig särskilt hårt körd. Också, hur reagerar dtc.n på den ökade effekten.
Kommer säkert på mer att fråga om fram över.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ingen problem att öka effekt men ta cobb istället för JB4 (nu kommer du att fråga varför och jag svarar litar på mig ;-) kolla hos protuningfreaks.com i usa. du borde också byta växellåda olja och tråg med filter med så många mil . köp direkt intercooler också .
En BMW motor är inte gammalt med 13k om man har sköt den och bytt olja ofta. med trim borde du byta olja varje 2000 mil.
har du en bil som är producerat från mars 2007 uppåt kan jag flasha också din AT låda med Alpina flash som är mycket bättre än original dvs hanterar mer vrid. pm om intresserad.
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Jo, klart jag vill veta varför cobb är bättre än jb4 :) Vad jag förstått så är installationen mycket enklare, men det är också mycket dyrare. Initiellt hade jag inte tänkt byta ic, vill inte trycka mer kraft ur motorn än orginaldelarna klarar av. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag vilja ha mer senare.
Är det på gränsen vad atlådan klarar av med cobb steg ett?
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Du behöver inte vara orolig att inte motor eller låda ska klara av det. Du kan chippa, byta ic och dp utan problem!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
niodun, vet du vad är skyllnad mellan jb4 och cobb?
AT lådan klarar allt upp till större turbos.
Visa användare
7
niodun
335iA e90 -07
Typ jb4 är en piggyback och cobb ECU flash?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
exakt , en riktigt flash är mycket bättre och säkrare. kolla inte bara på priset och köp också intercooler. originala är kass.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Men det är ju inte som att jb4 är dåligt. Majoriteten kör ju jb4 eller vishnu..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
inte just nu mest kör faktiskt cobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.