|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja precis. Man får vänta tills det är rätt förhållande och att man får på sommardäcken. Jag har sett installationsvideon och det ser ju inte alls så svårt ut men det är som du säger. Det är mycket kablar där. Man bli lite nervös. Kanske kan slänga på jb4an men endå köra den stock så länge? |
|
| Du kan ju välja mapp i JB4an och väljer du mapp0 så skall JB4an bara släppa igenom alla singnaler utan att manipulera något. Så har jag förstått det iaf. | |
| Ja men isåfall så skickar jag på den när jag får grejerna :) måste sätta mig och läsa lite mer ingående hur den fungerar så man fattar nått | |
| Ja gör så och läs på lite om de olika mapparna o.s.v. Jag har noll koll på JB4 förutom att man kan styra lite kul grejer med rattknapparna och få mätarna att åka en testcykel vid start samt att olika mappar beter sig olika förstås. Sedan kanske du vill dra en sladd (USB) in i cupén för att kunna logga och ladda saker till/från datorn utan att öppna motorhuven. Länk | |
| Denna hade jag sparad om JB4: Länk | |
|
Ajuste det skulle jag få med också. Men hur fan ska jag dra in kabeln genom torpedväggen? Hoppas att det löser sig Jag ska sätta mig och läsa lite på dom länkar du skickat när jag sitter på en dator. Du kanske får komma och hjälpa mig ändå johmei :) |
|
| Roy, vart i landet bor du någonstans? Det finns ett stort utbud av verkstäder som klarar av att montera samtliga trimdelar du planerar, och många av dem till ett bra pris. | |
|
OB jag bor i Södertälje. Dock spelar det ingen roll vart i sthlm verkstaden ligger. Bara den är bra och inte tok dyr. |
|
|
Ok, då lämnar jag förslag på verkstad till någon i 08. Stertman är inte billiga men absolut bland de kunnigare och ligger inte så många mil därifrån. |
|
|
Jag får helt enkelt ringa sterman och fråga hur lång tid det tar för dom Tänkte kolla med turbo center i tullinge också |
|
|
Kolla dom här länkarna innan du lämnar in den, så kanske du kan fixa det själv ;) tänkte installera samma saker som du själv. Bor du i stockholm? Länk dp Länk ic Länk |
|
|
Tjena andreas. Jag bor i Södertälje. Jag har ingen bra plats att mecka på och jag är inte jätte duktig heller på sånt. Dom saker som jag lägger bort är ic och dp. Jag har hittat en som ska vara grym på att mecka. Han ger mig bra pris på arbetet också för han är vän med min kompis. Ganska skönt att slippa göra det själv också. Vad har du för grejer som du vill slänga på din bil? |
|
| JRM i södertälje är kanonbra! | |
| Jag tror att dom har flyttat. Jag kollade där dom hade sin verksamhet men det var nåt annat där nu. Sen tror jag att dom bara jobbar med evo och subaru | |
|
Roy335 Det låter ju kanon om du har någon som fixar det billigt :) Vilka märken har du köpt? Har inte bestämt vilka märken och så men väntar på att det ska bli lite varmare innan jag beställer. |
|
|
Jb4 AR dp 3" Big tom ic Burger filter Om bilen går så bra nu så kommer den vara helt galen när allt är på |
|
|
Kommer bli grymt ;) Vart beställde/beställer du det från? |
|
| Jag köpte faktiskt allt härifrån! Det finns vissa som säljer av trim.. Gäller bara att ha lite tur ;) | |
| Idag är en stor dag.. ska snart åka och hämta mitt trim. Någon som är grym på att installera jb4? Skulle underlätta med någon som kan. | |
|
Stort tack till johmei som "hjälpte" (gjorde typ allt) med installera jb4. Vilket drag (snorhalt) Det går åt rätt riktning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.