AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.368

318d 2013 - Hur fungerar fickparkeringsinställningen för höger backspegel?

sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
Hej!
Har precis fått min nya BMW 318 Touring 2013. GRYMT NÖÖÖÖJD :-)
Eftersom det är min första BMW är jag inte hemma på "BMW-tänket" när det gäller funktioner och tillval.

Jag har läst i instruktionsboken att bilen har sk. fickparkeringsfunktion på höger backspegel, vilket innebär att den ska vinklar ner sig mot tex. trottoarkanten när man lägger i backen.
I instruktionsboken framgår det att man ska ha inställningsknappen för backspegeln (sitter på armstödet på förardörren) satt i vänsterläget för att få backspegeln att vika ner sig när man lägger i backen. När jag gör så händer ingenting, så jag misstänker att man måste göra någon grundinställning först.

Men hur gör man grundinställningen för det läge som man vill att den ska vinkla ner sig till? Står ingenting om det, någon BMW-veteran på det här forumet kanske kan ge mig svaret?
Fickparkeringsfunktionen är extrautrustning. Har du inte automatiskt avblänbara ytterbackspeglar eller elektriska stolar saknar du fickparkeringsfunktionen.
Grattis till F31an!

Har du elstolar med minne? Det har varit vad som krävs för att du ska den funktionen åtminstone förr.

Stephan
sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
OK, då vet jag. Tack för alla hjälpsamma svar :)

Valde bort elstolarna och la prio på lite andra paket, ibland måste man ha en budget att hålla sig till :-)
Lite irriterande med instruktionsboken att det är extremt otydligt vad man kan förvänta sig för options ... inte helt lätt att gissa om man är ny på bilmärket och inte kan konceptet.

Men fy fasen vilken grym bil F31:an är ... nu inser man vad man gått miste om, och förstår varför så många klassar märket så högt ... Audi kan slänga sig i väggen, dom kommer inte i närheten av det här :-)
Vanligtvis markeras extrautrustning med en asterisk. Så finns det en asterisk intill funktionen i instruktionsboken är det extrautrustning och det är inte garanterat att din bil har det.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
BMW har slutat markerat extrautrustningen i instruktionsboken. Undrar varför???

Det är ju bara att "helgardera" i utrustningslistan när man beställer bil så slipper man problemen med vad som finns och inte finns .... Ha ha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.