|
|
|
|---|---|
|
Hallå, tänkte fylla på växellådsoljan till automaten då den växlar segt (är som att den hoppar i N ibland) men hittar inte riktigt vart man gör det. Sen så läcker kylaren lite vatten, kan det vara därför det läcker ut olja? Att det är samma kylare till olja+vatten? | |
| Det blir betydligt lättare om du berättar vilken bil det gäller | |
| justja... e34 525ix, ursäkta :) | |
|
Ok så hittade en guide jag tänkte följa Länk Problemet är att den läcker både vatten och olja, så jag tänkte byta kylare först. Är det samma kylare till olja+vatten? Tänkte om det är där problemet ligger, då oljan i växellådan har börjat ta slut, vilket den givetvis inte ska göra. ska även byta filter i växellådan. |
|
| Har för mig att automatlådorna skall ha specialolja. Kolla så att det blir rätt och inte förvärrar läget istället. Har bara haft manuella på senare tid så jag har inte så bra koll. | |
|
Det verkar vara separata kylare Länk 628csi |
|
|
För att hitta rätt olja är det bäst att krypa under bilen och leta på en skylt (grön eller svart) på växellådan som bestämmer vilken olja det ska vara.Tex Castrol 628csi |
|
|
Om du skall köpa ny kylare måste du köpa modellen som också har oljekylaren. BMW tar +4000 för den kylaren. Std-tips är att kolla ebay.de för bättre pris. |
|
| Har hyrt garage och ska kika vad det är för kylare, men känns som att det inte är så stor chans att båda kylarna läker samtidigt? Vart mer är "vanligt" att det läker olja från automatlådan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.