AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.021

Oyster klädsel - svår att hålla snygg?

Har själv haft svart läderklädsel i min BMW. Den såg lätt lite småsmutsig ut men den var lätt att rengöra och det blev under min ägartid inte några fläckar etc. Dvs varje gång man rengjorde den såg den ny ut.
Min fråga är hur det är med Oyster (och andra ljusa färger) Är de svåra att hålla rent? Blir de risiga efter något år eller går de också att fixa till med lite rengöring?

Jag har två barn men är själv ganska noggrann. Vågar man köra på en ljus klädsel eller är risken att den blir helt förstörd efter något år?

Tacksam för svar.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag köpte en E36 med ljusgrå skinnklädsel 2000 och därefter har alla mina bilar (E46, E90 och F30) haft beige skinnklädsel. Under den perioden har jag haft barn i alla åldrar upp till 15. Det har fungerat utmärkt med ljus skinnklädsel. Den har hållit sig fräsch och snygg. Jag brukar tvätta och smörja in med BMW:s lädervårdsprodukter 3-4 gånger per år och har också haft lite pli på mina barn. Ingen gång har jag önskat mig mörk skinnklädsel i stället.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Håller med, ljus är nästan lättare att hålla ren! All ljus smuts syns lättare på mörk klädsel.

/m

Mina bilar:
Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Gör precis som Nockenwelle, plus lite oftare på förarsitsen - har aldrig haft problem med ljus klädsel under 6 år. Och det är riktigt snyggt! :)

----
BMW CS #6212
Trasa med lite ljummet vatten så håller du klädseln ren ifall det skulle komma av lite jeansfärg. :)

Hade alltid svart skinn tidigare men interiören kändes så matt och mörk efter några bilar med svart skinn. Köpte en bil med Oyster och det är en helt annan atmosfär interiört. Ser myckert lyxigare/dyrare ut med Oyster jmf med svart skinn.

Vad är det för bil?
Ni som prisar oysterklädseln, använder ni regelbundet otvättade jeans när ni sitter i bilen eller har ni någon överdragsklädsel?
Var också inne på oyster när jag beställde X3:an men efter att ha sett hur samtliga demobilar hade jeansblå förarsitsar blev jag lite avtänd. Så det blev svart (men med snygga vita sömmar :-)...men kanske man skall tänka om inför nästa köp om det finns något mirakelmedel?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Det är inte svårt att få bort jeansfläckar alls.
räcker med enkelt rengöringsmedel för säten.

Oyster fungerar utmärkt. Bara att ta lite vanlig såpa i varmvatten och sen torka av. Dock ej diskmedel som torkar ur alla skinnklädslar. Mycket fräschare än svart där ex. Vis allt damm syns mera och smårepor.

/Anders
Tack för alla svar. Det är tydligt att Oyster är ett bra alternativ även om man har barn.

More: En X5a, var lite osäker på om jag vågade se Oyster som ett alternativ men med tanke på era kommentarer så verkar det safe.
Oz
121
Ozzikatten
BMW 530e sedan -20
Jag vågade beställa med Oyster! :)
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
En stor fördel framför beige skinn som jag har är att kupen är svart nertill med oyster. Det är vid fötterna som det är störst risk för smuts
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Jag tycker att det är väldigt enkelt att hålla rent, men framförallt så är det sjukt snyggt!
Det enda problemet jag har haft är ett par jeans som lämnade lite blåa fläckar men det var väldigt enkla att ta bort så det är ingenting att oroa sig över. Håller med många här om att svart läder är svårare att hålla lika rent och snyggt.

Såhär ser mitt ut efter 11' mil. Länk
Ljus skinnklädsel är riktigt, riktigt snyggt! Själv haft samma tvivel som trådskaparen men kul att höra (positiva) erfarenheter från användare.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Att det är svart där nere gör det nästan sämre med tanke på att allt syns på svart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.