AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.453

Första 150 milen 120d

Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Nu har bilen rullat 150 mil på en å halv vecka. Första intrycket är wow vilken bil första gången jag äger en bmw, ljusår från min Skoda oktavia rs 03 på alla plan. Valde det till mest nödvändiga så som sport automatlådan, stora bromsarna,harman kardon, sollucka, tonade rutor, M-paketet, belysningspaketet, blåtand dragkrok mm. Listpris ca 420tk. Fick ner den med rabatter å prut till 360tk.
Helt otrolig bil att köra, man är inte chaufför utan pilot i denna farkost. Har aldrig känt mig så säker i en bil som denna..
Dock finns det några saker som retar en: vem f-n konstruerade påfyllningen till spolarvätskan, måste varit någon från Fiat. Det tar ju 10 min att fylla på genom detta sugrör..
Och varför startar inte bilen alltid i ecopro läget? Utan man måste aktivt välja detta. Aja litet problem..
Sen verkade det som att den som sprayade bilen med transportvax överdrev lite, för dom senaste 100milen så osar det bränt när man har driftat å gasat lite extra, inte så premium..
Sen att Jantelags problemet kom som ett brev på posten!!
Men utöver det så är det en sjukt rolig bil som drar lite sås och har bra komfort.
Om jag fick välja om i utrustningen så ryker solluckan och in med el stolarna ( om möjligt) infällbara backspeglar skulle jag ha valt.
Harman kardon är sjukt bra för att vara från fabrik, blåtanden så man kan streama musiken är kanon, utan sladdar å jox.
Om det fanns ett piller som gjorde mig 20 igen för dom pengarna så skulle jag nog välja den bilen iallafall.
Ps: kommer nog alltid att köra BMW i fortsättningen.

//Kalle
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Hej! Vildagu..

Intressant att höra dina syn punkter .
Det här som du sa om infällbara bakspeglar har ej sett det som tlllbehör,
Var hittar jag det i tillbehörs listan,Är det stor skillnad på ljud från hifi till Harman kardon.
Har själv beställt en BMW 135i..

lh
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Jo dom skall finnas men säljaren sa att dom bara blir stulna? Aja tänkte inte mer på det. Antar att det finns...?
Välj hk, du kommer bli super nöjd, önskar dock själv lite mer bas. Sådär så det vibrerar i håret oxå! Har inte lyssnat på hifi systemet men skulle inte välja något billigare för skilnaden på priset är så litet. Detta förutsätter förstås att man gillar musik. Skall man bara ha P1 på så funkar det nog med vilket av systemen.. Hk är kanon över blåtanden eller via aux.
Att köra bil skall vara en upplevelse på alla plan bekvämt, sportigt ungdomlig känsla, livs kvalitet mm..

//Kalle
Karl-Hilding
Så du har inte läst i ViB att du nyss har inhandlat "Årets besvikelse" :-)
bm
390
bmwlars

Karl-Hilding

Hej!
Har du själv prov kört bilen ?

Det är klart att inte är en bil för familjen.
Det kan säkert bli trångt. Men så är de ju med många små bilar.
Har själv en BMW 330i Tycker själv att den lite trång .Men för två i bilen är den bra.
Men min X3 inga problem att åka 4

God Fortsättning ..

lh
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
bmwlars: Jag skulle tro att Karl-Hilding var ironisk. :)

//Bjersér
Vi
42
Vildagnu
120dA 13
Hehe jag är strålande nöjd med bilen, är småbarnsförälder me barnstol å allt.. Enda är att den är något liten i bagaget men det viste jag innan och får göra de kompromisser som krävs. Förstår för övrigt inte hur denna bil skulle kunna vara någons besvikelse. Om den är så här rolig på snömodds vägar med hala dubbdäck, hur kul kommer det inte då vara i vår med sommarsulor å kurviga vägar!!

//Kalle
bm
390
bmwlars

vildagnu..!

Lucky us!

bmwlars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.