|
|
|
|---|---|
|
Min bil har börjat läcka olja på vänster sida av motorn,m54 motor bmw 525 2003, Ej topppackning vad jag ser,läcker under insugninsrören?o rinner ner till sumpen. Lite fuktigt under motorn, finns det några rör eller annat som kan läcka på den sidan???! Bmwflink | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Antigen packning mellan motor och oljefilterhus (vanligt) eller vevhusventilstionen. |
|
Ser det ut som på bilderna längre ner i länken nedan så är det just packningen mellan oljefilterhus och motorblocket som läcker. Jag hade likadant läckage på min och bytte packningen hos BMW för två veckor sedan. Kostade 2500 kr att byta och det tog cirka tre timmar innan bilen var klar att hämtas. Länk |
|
|
Skall kolla på detta ser ut som på bilderna som man ser!!är säkert packningen som läcker,undra om det är svårt att göra själv,någon som har gjort detta??? bmwflink |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Har gjort det själv och det är inte för svårt. Hittade en arbetsbeskrivning på internet. Man fick ta loss luftburken, servobehållaren och generatorn. Sedan var det bara att skruva av ett par bultar. |
|
Som andra sagt, säkert profilpackningen mellan blocket och filterhushållaren. Kosta väl 150 kr eller nått och en del skruvande i garaget där mycket av tiden var att 'städa' upp kladdet som läckt ut. Glöm inte att koppla bort batteriet innan du börjar och ska du passa på att ta vevhusventilationen samtidigt så är det ett utmärkt tillfälle. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.