|
|
|
|---|---|
|
Ngn som har en ABS givare bak till salu (Ny/ att sälja till mig omgående. Bmw 750 e38 -95 Värt ett försök att byta höger bak eftersom DSC ABS och farthållaren är ur funktion. Alla lampor börjar lysa när jag börjar köra. | |
|
Hej, En varning! OM den gammla givaren sitter så pass att du måste borra bort den, så var försiktig då man annars lätt kan skada baksidan på hjullagret mot vilket givaren hämtar sin information. Jag tyckte jag var försiktig när jag borrade, men åkte på att byta lagret lik förbannat...och det vill jag aldrig göra om! Den "krans" som givare läser emot är nämligen av plast och tål ingen mekanisk påverlan alls. (sitter på baksidan lagret). Mvh Skalman |
|
|
Tack för tipset!. Fick borra ur den och det gick bra. Drog ur sista biten. Samma fel kvarstår. Skall in till Bmw och göra en diagnostest. Antar att ngn felkod måste släckas. Hoppas i alla fall på det. |
|
|
den ska släckas när du kommer över 20 km/h Gör den inte det så kan det vara styrdonet. |
|
|
Bara att hålla tummarna då!...styrdonet brukar inte vara problem på de tidiga e38 orna, men visst man ska aldrig säg aldrig. |
|
| du har inte provat att rulla bilen ? | |
|
Fick en felkod på inloppsventil höger bak (Styrdonet) I bland funkar det och i bland inte. Undrar vad för fel!. |
|
| Har du den modellen där man kan skruva av ventilen och byta ut den? | |
|
Lurigt det där... jag fick meddelande "inloppsventil höger fram" när givaren höger bak var trasig, inte alltid helt logiskt. :( |
|
|
Ok? Hur vet du att den var trasig? |
|
|
Gissade på att höger abs givare var trasig eftersom dsc och farthållaren sattes i ur funktion. Har en såkallad 4 kantig klump 2x2cm på inlloppet bak. Kan det vara inloppsventilen typ. När bilen rullar framåt vid ca 10km så tänds abslampan och dscn samt farthållaren ur funktion. |
|
|
Är det nåt i stil med denna? Länk Finns fler bilder när man klickar på länken Länk |
|
|
Jajemen Delorian. Den modellen. Ngt tips om vad för fel det kan vara. |
|
|
Inloppsventilen för höger bad sitter nog på insidan. Jag har tyvärr inga tips angående den. |
|
| Länk | |
|
Ngn som vet vilket ohm tal det skall vara på absgivarna. Och hur man går till väga. tacksam för er hjälp!. |
|
|
Har mätt upp alla givare som låg på 3.06ohm Nu lyser även ABS lampan och dsc konstant. Lutar åt styrmodulen skulle jag tro. Ngn som vet vart man köper eller lämnar man in den befintliga till Innosund.com. |
|
|
Känns som att jag har tröttnat på min 750. Ngn som vill köpa en mkt fin 750 som är påkostad en del. 17130mil. 2 ägare i Sverige sen 2005. Uttagen 1998 i Italien. Nyrenoverad växelåda(25000+moms)Nya tändkablar insugnigsmembram med bäljar. Nya bromsskivor bak +belägg. Nokia hakapelitta dubbdäck 235/65/16 på orginalfälgar. besiktad för 500mil sen anmärkning lambda värdet 1.22 och nu abs systemet. Säljer bilen för 20000kr . Köper mig en gammal volvo i stället 7eller 9 serien Lägger ut bilder i under dagen johanlu |
|
|
Känner lite samma sak om min e39 tyvärr. Har en gammal volvo 945 som gått 38 tusen mil och det har inte alls dessa problem. Frågan är hur mycket ska man hålla på och lägga ut? |
|
|
Bmwn såld. Billjudet kvar. se annons johanlu |
|
|
Länk johanlu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.