|
|
|
|---|---|
|
Hej vad anser ni att denna bil är värd? Skoda Octavia 2.0 TDI kombi 140 HK Ambiente Manuel låda 2012a 1300 mil på mätaren All standard utrusning som: ECC/Klimatankäggning, Airbag förare & passagerare, Sidoairbags, Gardinairbags, Farthållare, Antisladdsystem, Färddator, Fjärrstyrt c-lås, CD-stereo, Elspeglar, Elhissar fram och bak, Stolvärme fram & bak, Regnsensor, En ägare. Extra: Multifunktionsratt, Parkeringssensorer Bak samt lite mer som jag ej kommer på nu. | |
| Inte mycket i mina ögon men finns säkert de som värderar Skoda högt! ;) | |
| Glömde skriva att det är en tysk import men den har bara rullat 4 månader i Tyskland? | |
| Listpris minus 35%? | |
| med listpris menar du nypris? | |
| 165-175 000 tror ni man får ut det? | |
| Listpris är vad bilen kostar enligt Skodas prislista, dvs utan ev rabatter. | |
|
Run out på Octavia nu eftersom det kommer en ny modell til våren: Octavia Combi Drivers Edition TDI 105 Fr. 199.900:- (ord pris 224.300:-) TSI 122 Fr. 179.900:- (ord pris 204.700:-) TDI 140 DSG 4x4 Fr. 239.900:- (ord pris 274.900:-) Parkeringssensor Coming home lights Eluppvärmt baksäte Sunset - tonade rutor CD/Radio Bluetooth handsfreesystem Xenonljus 16" aluminiumfälgar Sportavgaspipor (gäller Combi) |
|
|
Jaså, skall du inte ner till Tyskland och hämta en BMW, trots allt...eller samlar du på dig flera bilar ;) ? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Oskar: Denna kommer säljas i februari. Hur mycket tror du man får ut? Bilen är från augusti 2012 så den kanske räknas som modell år 2013. Färgen är mörk grå metallic. |
|
| någon mer som har lite info? | |
|
Roma; Ska du sitta på den tills februari för att slippa betala 25% moms som du måste om du tar in den nu? Priserna på Octavia kommer sjunka än mer nu när den nya modellen är presenterad, du kommer behöva en bra marginal mot en fabriksny 105hk med xenon för 185000kr Länk max 150tkr för din för att det ska vara intressant. Stephan |
|
|
Stephan735i: Det är väl 6 månader eller 600 mil. Eller måste bilen va 6 månader gammal? Den du länkar till är 105 hästars. Den jag tänkt köpa är 140 hästars modellen. Vet du om det är från något speciellt datum VAG räknas som nytt modellår? Jag vet att det är augusti månad. Jag hade tänkt lägga ut bilen för 169. Hoppats få ut 160. |
|
|
Tveksam till att 140hk dieseln betingar något vidare "mervärde". 105hk är väl miljöbil så den har ju sin målgrupp , vill man ha lite mer effekt finns ju 170hk motorn att tillgå . Tror som Stephan , sllutpris på max 150k . |
|
|
Både 6mån och 600mil ska vara uppfyllt. VW/Audi brukar byta årsmodell i maj, du ser på det tionde teckenet i chassinumret vilken årsmodell det är. För -13 är det ett "D". Du måste ha marginal mot en fabriksny sv-såld 105hk med xenon och den är för liten med bara 16tkr skillnaden i utgångspris. Stephan |
|
|
För Skodaköpare skulle jag vilja påstå är "snål bil" betydligt viktigare än "snabb bil" därav ett mycket litet mervärde för 140hk begagnad. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.